کد خبر: ۹۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 25
بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های چین:
شفاآنلاین:جامعه>سیاست> بیانات روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بازتاب قابل توجهی در رسانه های کشور چین داشت و این رسانه ها در سطحی گسترده به انتشار سخنان معظم له پرداختند.
به گزارش شفاآنلاین : در مطالب منتشر شده از سوی رسانه های چینی، به موضوع «تاکید رهبر عالی ایران بر مقابله با دخالت های غرب» تاکید شده و آمده است: مردم ایران روز جمعه خود را برای شرکت در انتخاباتی آماده می کنند تا نشان دهند لغو تحریم های جمهوری اسلامی تغییری در موضع ضد غربی اش ایجاد نکرده است.
شبکه خبری «جونگ گوآ چینگ نین وانگ» در گزارشی با اشاره به این سخنان نوشت: در حالی که فردا (جمعه) انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در سراسر ایران برگزار خواهد شد، آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران بر لزوم تداوم مقاومت این کشور در برابر دخالت های کشورهای غربی به ویژه آمریکا تاکید کرده است.
این رسانه چینی با استناد به خبر منتشر شده در سایت رسمی مقام معظم رهبری می افزاید: رهبر عالی ایران روز گذشته در دیدار مردم نجف آباد که یکی از شهرهای مرکزی ایران محسوب می شود، از مردم خواست تا با شجاعت مثال زدنی خویش و حضور پرشور در انتخابات، تلاش دشمنان را برای نفوذ در کشورشان نقش بر آب کنند.
گزارش ادامه می دهد: رهبر عالی ایران همچنین به تلاش های غرب برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و تصریح نمود که این تلاش ها در طول 37 سال گذشته با شکست مواجه شده است.
«جونگ گوآ چینگ نین وانگ» همچنین می نویسد: به گفته آیت الله خامنه ای، دشمنان ایران امروز سعی دارند با ایجاد و اعمال اختلافات کاذب در فضای داخلی از جمله با طرح عناوینی چون جناح ضد دولتی و امثال آن به نفوذ در این عرصه بپردازند که البته مردم ایران چنین توطئه هایی را خنثی خواهند کرد.
در همین حال شبکه خبری «فونیکس» چین نیز در گزارشی نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرده اند که پارلمان آتی این کشور باید در برابر مداخله کشورهای غربی به ویژه آمریکا مقاومت و ایستادگی کند.
این رسانه پرمخاطب چینی که از هنگ کنگ مدیریت می شود، ادامه داد: به گفته عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران، حفظ عزت ملی و استقلال در کنار توجه به مسائل اقتصادی با اتکا به نیروهای داخلی کشور به علاوه مقاومت در برابر اعمال نفوذ کشورهای غربی باید اصلی ترین مشخصه های نمایندگان آتی مجلس این کشور باشد.
به نوشته شبکه فونیکس، آیت الله خامنه ای تاکید کرده اند که به رغم گذشت 37 سال از فشارهای مکرر غرب بر ایران، ملت این کشور همچنان به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادارند.
روزنامه گلوبال تایمز، ارگان حزب حاکم چین هم سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب را بازتاب داد و در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه ای در جدیدترین سخنان خود با تاکید بر حضور پرتعداد مردم ایران در پای صندوق های رای، تاکید کرده اند که ملت ایران در این انتخابات، به رغم لغو تحریم های بین المللی، ثابت خواهند کرد که مواضع آنان در برابر غرب تغییری نکرده است.
این گزارش می افزاید: به گفته عالی ترین مقام ایران، ملت این کشور در انتخابات مجلس به افرادی رای خواهند داد که ضمن توجه ویژه به استقلال و عزت جمهوری اسلامی؛ ایستادگی در برابر قدرت های غربی ویژگی های بارز آنان باشد.
این رسانه چینی همچنین تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی بر «تلاش غرب برای نفوذ در ایران» را مورد اشاره قرار داده و می نویسد: آیت الله خامنه ای تاکید کرده اند که مسئله نفوذ، یک موضوع جدی و توطئه ای واقعی است که کشورهای غربی حتی پس از توافق هسته ای علیه این کشور پیگیری کرده اند.
روزنامه «خو بی ری بائو» نیز در گزارشی مشابه نوشت: عالی ترین مقام جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان در این کشور، بر لزوم مقابله تمام جریانات با تلاش غرب برای جلوگیری از اعمال نفوذ در این کشور تاکید کرده است.
روزنامه رن مین (مردم) ارگان حزب کمونیست چین هم با بازتاب دادن سخنان رهبر انقلاب اسلامی، نوشت: آیت الله خامنه ای با تاکید بر وفاداری ملت ایران به جمهوری اسلامی و آرمان های آن، تاکید کرده است که ایرانیان با حضور در انتخابات پیش رو، توطئه های دشمنان را نابود خواهند کرد.
سخنان رهبر معظم انقلاب همچنین در شبکه های تلویزیونی این کشور از جمله شبکه اخبار پکن و شبکه های مختلف «سی.سی.تی.وی» بازتاب قابل توجهی داشت.
دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری، فردا جمعه هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: