شفا آنلاین>سلامت>مطالعات حاکی از آن است که اگر کودکان ناشنوا در سالهای ابتدایی زندگیشان با علامتها و نشانههای مختلف آشنا شوند در عملکرد ذهنشان تاثیرات مثبتی میگذارد.
به گزارش شفا آنلاین،این
مطالعه نشان میدهد که توسعه تواناییهای زبانی از جمله نشانهها و نمادها
می تواند در نوجوانی و بزرگسالی تاثیرات مثبتی بر نحوه یادگیری کودکان
ناشنوا بگذارد. این مطالعه به این نکته اشاره میکند که اگر والدین این
کودکان قبل از سن 3 سالگی آنها را با نشانهها و علائم مختلف آشنا کنند،
قدرت ذهن این کودکان افزایش مییابد.
بیشتر
کودکان ناشنوا در محیطی به دنیا میآیند که بیشتر افراد مشکل شنوایی
ندارند و به همین علت به وسیله علائم و نشانهها با این کودکان ارتباط
برقرار نمیکنند و در نتیجه این کودکان نمیتوانند قبل از سن 3 سالگی با
این نشانههای آشنا شوند و عملکرد ذهن خود را بهبود بخشند.
هرچه
کودمان دیرتر با این علائم آشنا شوند دیرتر آنها را فرا میگیرند و در
یادگیری زبان نیز ممکن است با مشکلاتی روبهرو شوند و همچنین عملکردهای
مغزشان نیز تا حدودی کند میشود.
تحقیقی
که بر روی 115 کودک ناشنوا انجام شد، نشان داد اگر در سنین ابتدایی بعد از
تولد، کودکان با نشانهها و علائم آشنا شوند فعالیت مغزشان افزایش مییابد
و یادگیری و فراگیری زبان در آنها سریعتر میشود. نتایج این تحقیق بر
این نکته اشاره میکند که اگر کودکان از بدو تولد با نشانهها آشنا شوند
عملکرد مغز و روند یادگیری آنها بهتر و سریعتر میشود.