کد خبر: ۹۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 25
شفا آنلاین>اجتماعی>یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بیشترین احساس احترام را نسبت به دانش و دانشمندان دارند.
به گزارش شفا آنلاین،  بر اساس این مطالعه، آمریکایی‌ها بیشترین اعتماد را به رهبران جامعه علمی در نسبت به رهبران هر گروه دیگری به جز ارتش دارند. اکثریت بزرگی از بیش از هزار و 500 پاسخگوی نظرسنجی بنیاد ملی علوم آمریکا بر این باورند که فواید علم به خطرات آن می‌ارزد و دانش و فناوری فرصت‌های جدیدی را برای نسل‌های آینده به وجود خواهد آورد.

در حدود 80 درصد مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی می‌گویند که تحقیقات علمی به سرمایه‌گذاری دولتی نیاز دارد، 40 درصد نیز می‌گویند که ایالات‌متحده میزان بسیار کمی برای چنین تحقیقاتی خرج می‌کند و 10 درصد نیز معتقدند که پول بیش از حد زیادی برای دانش خرج می‌شود. نزدیک به نیمی از پاسخ‌دهندگان می‌گویند اینترنت منبع اصلی آن‌ها برای کسب اطلاعات علمی و تکنولوژی است، درحالی‌که در سال 2001، فقط 10 درصد از آمریکایی‌ها اینترنت را منبع اصلی‌خود برای کسب اطلاعات علمی شمرده بودند. درحالی‌که تنها نزدیک به نیمی از پاسخ‌دهندگان درباره تغییرات آب‌وهوایی ابزار نگرانی کردند، اکثریت آن‌ها از تلاش برای جایگزین کردن سایر منابع انرژی به‌جای انرژی‌های فسیلی حمایت کرده بود.

       بر اساس این نظرسنجی، آگاهی نسبت به علم در سال‌های اخیر در میان عموم مردم در همان وضعیت سابق خود باقی‌مانده است. این نظرسنجی به‌عنوان بخشی از گزارش هیئت ملی علوم انجام‌شده است که هر دو سال یک‌بار برای رئیس‌جمهور و کنگره فرستاده می‌شود.

       جان بسلی، استادیار بخش تبلیغات و روابط عمومی در دانشگاه ایالتی میشیگان و یکی از نویسندگان گزارش به‌تازگی در نشست سالانه انجمن پیشرفت علم آمریکا، بخش‌های اصلی این نظرسنجی را منتشر کرده است. بسلی در زمان انتشار این گزارش گفت: «احترام زیاد به دانش و دانشمندان می‌تواند برای آمریکایی‌ها نتایج خوبی داشته باشد. اعتماد به دانشمندان باعث می‌شود که جامعه با احتمال بیشتری منافع علم را دریابد.»سپید
healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: