کد خبر: ۹۸۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 23
شفا آنلاین>سلامت>رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برخی از فرآورده‌های مکمل ورزشی حاوی مواد روان‌گردان و مخدر هستند که تخلف‌شان هم با عنوان تخلفات مواد مخدر بررسی می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در خصوص فرآورده‌های مکمل‌ بیان کرد: محل رسمی خرید و توزیع فرآورده‌های مکمل داروخانه‌ها است. داروخانه‌ها تحت نظارت سازمان غذا و دارو هستند و در صورت مشکل می‌توان پیگیری‌های مربوطه را انجام داد.

وی افزود: برخی از این فرآورده‌های مکمل شامل موادمخدر و روان‌گردان هستند و تخلف‌شان با عنوان تخلفات موادمخدر بررسی می‌شود.

رستگار با اشاره به این که فرآورده‌های مکمل به کبد فشار زیادی وارد می‌کند، عنوان کرد: هورمون‌های رشد مشکلات شدید متابولیسمی ایجاد می‌کنند و پس از قطع مصرف آن‌ها عوارض غیرقابل برگشت به وجود می‌آید به همین دلیل باشگاه‌ها به هیچ وجه اجازه استفاده، تجویز و توزیع مکمل‌های ورزشی را ندارند.

وی ادامه داد: مکمل‌های ورزشی منجر به مرگ بسیاری از جوانان شده است، بنابراین باید اطلاع رسانی کامل در این خصوص صورت گیرد. ما نیز توصیه می‌کنیم اگر افراد به این محصولات نیاز دارند، مکمل‌های ورزشی را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

رییس آزمایشگاه مرجع غذا و دارو خاطرنشان کرد: اکثر فرآورده‌های موجود در داروخانه‌ها دارای مجوز هستند. اگر داروخانه‌ای مکمل‌های ورزشی را بدون مجوز بفروشد تخلف کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: