کد خبر: ۹۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 24
شفا آنلاین>سلامت> داروسازی فلکسیون اخیرا اعلام کرده که فاز3 مطالعه بالینی روی داروی زیلرتا(Zilretta)، در هفته 12 مطالعه به اهداف اولیه خود دست یافته و در مقایسه با دارونما در کاهش درد بیمارانی که از استئوآرتریت متوسط تا شدید زانو رنج می‌برند به طور معناداری ارجح بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،به علاوه، زیلرتا از هفته 1 تا 16 درمانی، در مقایسه با دارونما اثر ضددردی بیشتری داشته است. میزان کاهش درد در مصرف‌کنندگان زیلرتا در مقایسه با درد پایه، 50درصد بوده است. هدف دیگر این مطالعه، بهبود کیفیت زندگی بیماران تحت مطالعه در هفته 12 درمانی تعیین شد.

 همچنین، زیلرتا با تریامسینولون استوناید سریع الاثر، که پرمصرف ترین کورتیکواستروئید برای تزریق داخل مفصلی است، مقایسه شد. زیلرتا در کاهش درد، سفتی مفصل و بهبود عملکرد آن به مراتب موفق تر از تریامسینولون بود. میزان شیوع عوارض ناخواسته درمانی در میان هر دو گروه شرکت‌کننده در مطالعه مشابه بود. هیچ عارضه جانبی شدیدی که ناشی از مصرف دارو باشد و در نهایت به قطع دارو بینجامد، در گروه دریافت‌کننده زیلرتا گزارش نشد. مایکل کلیمن، مدیرعامل شرکت فلکسیون می‌گوید: «ما از نتایج حاصل از این مطالعات فاز3 بسیار خوشحالیم. معتقد هستیم که زیلرتا پتانسیل این را دارد که به یک گزینه مهم برای درمان غیراپیوئیدی در حوزه‌ای که برای سال‌ها هیچ درمان امیدوارکننده‌ای وجود نداشته، تبدیل شود.»

 زیلرتا با استفاده از تکنولوژی میکروسفر طراحی شده و می‌تواند بهبود طولانی مدت و موضعی درد ایجاد کند. در عین حال، مواجهه سیستمیک آن حداقل بوده و عوارض شایع داروهای خورکی تجویز شده برای کنترل درد استئوآرتریت را ندارد. هم‌اکنون گزینه‌های درمان خوراکی برای درد استئوآرتریت مفصل زانو عبارتند از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، مهارکننده‌های II COX و اپیوئیدها. داروهایی مانند کورتیکواستروئیدهای سریع‌الرهش و هیالورونیک اسید که به درون مفصل تزریق می‌شوند، معمولا تحمل پذیری خوبی دارند اما در کنترل کافی درد ناتوان هستند.سپید
GLOBE NEWSWIRE
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: