کد خبر: ۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 22
نوربخش در نشست خبری خبر داد
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>رئیس سازمان تأمین اجتماعی بودجه این سازمان در سال آینده را ۷۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
به گزارش شفاآنلاین :دکترسید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری امروز خود، میزان بودجه این سازمان در سال آینده را 72 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی همچنین درباره پرداخت عیدی مستمری‌بگیران این سازمان گفت: پرداخت عیدی این افراد از فردا به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

نوربخش در خصوص جزئیات بودجه سال آینده این سازمان گفت: در بخش بیمه‌ای در این بودجه تکلیف شده که بخش درمانی به صورت مکانیزه با بخش مالی لینک شوند که براین اساس آرایشی در شعب سازمان دیده می‌شود. همچنین 10 میلیارد تومان برای سفر 50 هزار مستمری‌بگیر به مشهد و عتبات در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: برای بیمارستان‌های ملکی نیز راه‌اندازی 2 بیمارستان در بودجه دیده شده، همچنین بیمارستان اهواز و ایلام راه‌اندازی و عملیات احداث بیمارستان‌های شیراز، تبریز و مرکز جامع سرطان یزد آغاز خواهد شد. همچنین 10 بیمارستان تحت عنوان برند بیمارستان میلاد به صورت هیئت‌مدیره‌ای درخواهند آمد. در رابطه با مسکن امید نیز تسهیلاتی در بودجه سال 95 در نظر گرفته شده و تا سقف 5 هزار میلیارد ریال در این خصوص هزینه خواهیم کرد.

نوربخش با اشاره به اصلاح ساختار شرکت‌های سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) در بودجه سال 95 افزود: تفاهمنامه‌ای میان وزارت بهداشت و تعاون، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه امضا شده که براین  اساس پرداخت موسسات طرف قرارداد و داروخانه‌ها به روز خواهد شد.

وی در خصوص پرداخت عیدی مستمری‌بگیران گفت: از فردا برای مدت 7 روز این کار انجام خواهد شد و 2 میلیون و 700 هزار مستمری‌بگیر عیدی خود را دریافت می‌کنند که مبلغ آن به طور کلی هزار و 500 میلیارد تومان خواهد شد. حدود 2 میلیون و 400 هزار مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی مستمری خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند در طول 7 روز و سایر مستمری‌بگیران که مستمری خود را از سایر بانک‌ها دریافت می‌کنند، در روز 11 اسفند عیدی خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی تامین اجتماعی افزود: 2 هزار و 300 نفر در این خصوص پذیرفته شدند که در سال آینده پس از انجام مراحل اداری و گزینش می‌توانند کار خود را در این سازمان آغاز کنند.

نوربخش افزود: در سازمان تامین اجتماعی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده چرا که معتقدیم این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و ما بدون اتکا به بودجه نفت و مالیات کار خود را ادامه می‌دهیم و معتقد به نبرد اقتصادی هستیم.

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل شهدای تامین اجتماعی خبر داد و افزود: در روز 22 اسفند مراسم تجلیل برای 60 نفر شهید این سازمان برگزار خواهیم کرد که آخرین آنها شهید حمیدی‌زاده شهید مدافع حرم در استان خراسان شمالی بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد طرح کاراکارت نیز گفت: مستمری‌بگیران می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی برای این کارت تقاضا دهند و در مورد استان تهران نیز می‌توانند به بانک رفاه مراجعه و کارت را دریافت کنند. در این کارت به اندازه 4 برابر مستمری استحقاقی فرد پول شارژ شده که می‌توانند برای خرید کالا به فروشگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند و بازپرداخت آن یکساله خواهد بود.

نوربخش در ادامه نشست خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر افزایش مبلغ مستمری برای سال آینده تصریح کرد: در دولت یازدهم در طول 3 سال 65 درصد افزایش مستمری داشتیم که این رقم برای 8 سال دولت نهم و دهم فقط 43 درصد بود و ما همواره سعی کردیم افزایش مستمری بیشتر از نرخ تورم باشد. در مورد سال 95 نیز باید منتظر تعیین حداقل دستمزد از سوی شورای عالی دستمزد باشیم تا بتوانیم براساس آن افزایش مستمری را تعیین کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص شکایت مرتضوی از وکیل سازمان تامین اجتماعی، این خبر را تایید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم و ذهن مردم درگیر این موضوع مهم است، ترجیح می‌دهم بعد از انتخابات در مورد این موضوع صحبت کنم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در خصوص حذف دفترچه‌های بیمه گفت: این طرح در شهر یزد به صورت پایلوت در شهریورماه آغاز شد و در حال گسترش است اما باید به مرحله قابل قبولی از آن برسیم تا بتوانیم اعلام عمومی کنیم.

نوربخش در پاسخ به سوال دیگری در مورد جزئیات طرح مسکن امید در سال 95 بیان کرد: در بودجه سال 95، تا سقف 5 هزار میلیارد برای این موضوع در نظر گرفته شده و صندوقی شکل می‌گیرد که آورده سازمان در آن 500 میلیارد تومان و املاک و مستغلات قابل انتقال است. از سوی دیگر بانک رفاه و بانک مسکن در این طرح شرکت می‌کنند و اقدام به احداث واحدهای مسکونی در شرح بودجه سال 95 تکلیف شده است.  همچنین در این طرح بدهی شهرداری‌ها به سازمان نیز تهاتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال 94، شهرداری‌ها 450 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار بودند، گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از آن تهاتر شد. همچنین کل مطالبات قطعی سازمان 7 هزار میلیارد تومان است که 2 هزار میلیارد تومان آن مربوط به دستگاه‌های دولتی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرداخت متمرکز مستمری‌بگیران و تحقق اهداف آن گفت: این طرح در اسفندماه به پایان رسید و از این پس پرداخت مستمری هر ماه از تاریخ 20 تا 27 قطعی خواهد بود. همچنین در سال 95 تمام پرداخت‌ها از ستاد مرکزی انجام خواهد شد و به شعبات نمی‌رود و در طول این طرح 7 هزار همپوشانی مستمری نیز حذف گردید. ما با سامانه سازمان ثبت‌احوال و ثبت اسناد لینک هستیم و به محض وقوع 4 واقعه ولادت، ازدواج، فوت و طلاق تغییرات در سازمان اعمال می‌شود.

نوربخش افزود: در بودجه سال 95، 4 هزار میلیارد ریال برای پرداخت وام‌های ضروری، ازدواج و قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان مستمری‌بگیران در نظر گرفته شده که 3 هزار میلیارد ریال آن از محل برگشت تسهیلات و هزار میلیارد ریال دیگر از منابع سازمان در نظر گرفته شده است.  همچنین در بودجه 95 منابع تخصیصی به بخش درمان از سایر منابع تفکیک شده و با توجه به اینکه این موضوع خواسته رئیس‌جمهور بود، در حال حاضر به صورت ساختاری دنبال می‌شود.

وی در پایان گفت:‌ در سازمان 3 نوع حساب داریم، حسا‌ب‌های بیمه بیکاری، حساب‌های درمان و سایر حساب‌ها، صندوق بیمه بیکاری با نظارت‌های انجام شده در سال 94 نسبت به 93 رشد منفی داشته و هم‌اکنون 180 هزار نفر از منابع این صندوق استفاده می‌کنند اما محدودیتی برای اضافه شدن افراد واجد شرایط نداریم.

نوربخش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر نقش سازمان تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی در برنامه ششم و در ابعاد مختلف جایگاه‌های ویژ‌ه‌ای دارد، با توجه به اینکه این سازمان تولید‌کننده درمان، خریدار درمان، دارای بنگاه‌های اقتصادی و خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند،‌ قطعاً تحت تأثیر سیاست‌هایی قرار خواهد گرفت.

وی،‌گفت: در بودجه سازمان تأمین اجتماعی آمده است از بنگاه‌داری خارج و به سمت بازار سرمایه برود.

نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سرمایه‌گذاری‌های توسعه ملی مانند نفت، گاز و دارویی متمرکز خواهد شد و از فعالیت‌های متفرقه خارج می‌شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به پساتحریم شرکت تأمین بین‌المللی و مالی در سازمان تأمین اجتماعی از اسفند ماه تعطیل شد که اقدامات بسیار مؤثری در رابطه با فعالیت‌های بین‌المللی سازمان می‌تواند انجام دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: