کد خبر: ۹۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 22
در دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار و توسعه اجتماعی قرقیزستان؛
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در دیدار وزیر کار و توسعه اجتماعی قرقیزستان به تشریح توانمندی های این سازمان در حوزه های درمانی و اقتصادی و آمادگی آن بر همکاری با قرقیزستان پرداخت و گفت: 40درصد صنعت دارویی ایران متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.
به گزارش شفاآنلاین : سیدتقی نوربخش در دیداری که با وزیر کار و توسعه اجتماعی قرقیزستان در محل این سازمان داشت، با اشاره به قرابت های فرهنگی دو کشور ایران و قرقیزستان افزود: برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با این کشور برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در ایران به بیش از 40 میلیون نفر خدمت رسانی می کند، افزود: تامین اجتماعی یک سازمان بیمه ای است که بدون وابستگی به بودجه دولتی خدمات گسترده ای را به بخش بزرگی از جمعیت کشور ارائه می دهد.
نوربخش خاطر نشان کرد: خدمات سازمان تامین اجتماعی زمینه ساز ارتقاء امنیت اجتماعی و اطمینان خاطر در اقشار مولد و نیروی کار کشور است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی 80 بیمارستان و حدود 300 مرکز درمانی ملکی در اختیار دارد، گفت: علاوه بر مراکز ملکی با حدود 40 هزار مرکز درمانی دولتی و خصوصی نیز طرف قرارداد هستیم .
نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی به دلیل مکانیزم فعالیت بین النسلی خود و برای تامین هزینه خدمات در آینده اقدام به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی کرده و در حال حاضر فعالیت های اقتصادی این سازمان در قالب 9 هلدینگ سازماندهی شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: این سازمان با توجه به توانمندی ها، امکانات و تجاربی که در اختیار دارد آماده همکاری در عرصه های مختلف با کشور قرقیزستان است و ما می توانیم تجربیات و تکنولوژی خود را در اختیار این کشور قرار دهیم.
وی همکاری در حوزه صنایع دارو و توریسم درمانی را از زمینه های فعالیت مشترک دو کشور ارزیابی کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر مراکز درمانی مجهز، دارای شبکه هتل ها و راه آهن است که این مجموعه ها می توانند امکانات توریسم درمانی را در اختیار کشور قرقیزستان بگذارند.
نوربخش احداث بیمارستان و مراکز درمانی و توانبخشی را از دیگر زمینه های همکاری مشترک با قرقیزستان دانست و افزود: ظرفیت ها و امکانات موجود در سازمان تامین اجتماعی در این رابطه نیز شرایط مناسب برای برقراری ارتباط و همکاری دوجانبه فراهم می کند.

** ایران از نظر رفاه اجتماعی وضعیت خوشایندی دارد
خدای برگن بازاربایف، وزیر کار و توسعه اجتماعی قرقیزستان نیز در این دیدار گفت: پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفاه و تامین اجتماعی باعث خوشحالی است و ایران امروز از نظر چهره انسانی و رفاه اجتماعی وضعیت خوشایندی دارد.
وی با بیان اینکه ما از اینکه تحریم های ایران برداشته شده اند بسیار خوشحالیم و آماده توسعه روابط و همکاری های بیشتر با ایران هستیم، اظهار داشت: خدمات تامین اجتماعی در کشورهای ایران و قرقیزستان شباهت های زیادی دارد ولی تفاوت عمده دو کشور در تامین منابع است که در قرقیزستان هزینه های تامین اجتماعی از محل بودجه دولتی تامین می شود و 52 درصد بودجه کشور در رابطه با تأمین اجتماعی و حوزه های علمی و آموزش هزینه می شود.
بازاربایف افزود: در کشور قرقیزستان سن بازنشستگی برای زنان 58 سال و مردان 63 سال است و علاوه بر این برخی از اقشار جامعه از قبیل معلولان و نیازمندان نیز از کمک های جبرانی استفاده می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به وجود زمینه های همکاری مشترک و تفاهم نامه ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران امضا شده است، امکان همکاری مشترک در حوزه تامین اجتماعی بین دو کشور وجود دارد و امیدواریم با تشکیل کمیته مشترک شاهد افزایش همکاری ها و ایجاد شرایط همکاری دو جانبه باشیم.

** بخش اقتصادی تامین اجتماعی برای ایجاد نهاد سرمایه گذاری مشترک با قرقیزستان آماده است
نجات امینی، معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: بخش اقتصادی این سازمان برای ایجاد نهاد سرمایه گذاری مشترک با قرقیزستان آماده است و در صورت معرفی شریک تجاری از سوی بخش خصوصی یا دولتی قرقیزستان می توانیم همکاری دو جانبه را آغاز کنیم.
وی افزود: نهاد سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور می تواند در حوزه های مالی، بازرگانی، اجرای پروژه های مشترک و توریسم درمانی به بررسی زمینه های همکاری بپردازد. برای شروع همکاری ها نیز صنایع داروسازی و همچنین ارائه خدمات توریسم درمانی می تواند در اولویت همکاری قرار گیرد.

** امکان ارائه خدمات توریسم درمانی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد
محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: ارائه خدمات درمانی از مهمترین تعهدات و فعالیت های سازمان تامین اجتماعی به جامعه بزرگ بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان است که این خدمات از طریق مراکز درمانی ملکی و همچنین مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد سازمان انجام می شود.
وی افزود: با توجه به پتانسیل ها و قابلیت های فراوان موجود در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، امکان ارائه خدمات توریسم درمانی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و این بخش می تواند یکی از زمینه های همکاری مشترک با کشور قرقیزستان باشد.
همتی تصریح کرد: خدمات درمانی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی با استفاده از تکنولوژی های و توان تخصصی بالا و قیمت مناسب ارائه می شود و بیمارستان های مجهز سازمان آماده ارائه خدمات توریسم درمانی هستند.

** تامین اجتماعی آماده ارائه مشاوره برای بازنگری اصلاحات در بخش تامین قرقیزستان است
محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در این جلسه گفت: وضعیت و ساختار مالی بخش تامین اجتماعی در قرقیزستان نیازمند بازنگری و اصلاحات جدی است و سازمان تامین اجتماعی آماده ارائه مشورت برای انجام این کار است.
وی ادامه داد: پرداخت هزینه های تامین اجتماعی از سوی دولت ها آینده امیدبخشی را برای سازمان های بازنشستگی فراهم نمی کند و بخش تامین اجتماعی در کشور قرقیزستان باید برای اصلاح شرایط موجود و ایجاد منابع مالی خارج از بودجه دولتی اقدام کند و در آینده نزدیک مکانیزم دریافت منابع بیمه ای این کشور اصلاح شود.
زدا افزود: سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران توان و تخصص علمی لازم برای ارائه مشورت و همکاری در رابطه با اصلاح سیستم بیمه ای را دارد و آماده در اختیار گذاشتن تجارب خود در این رابطه هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: