کد خبر: ۹۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 21
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت ضمن تشریح دستاوردهای حوزه درمان در طرح تحول نظام سلامت،‌ گفت: 1100 پروژه توسعه زیرساخت‌های درمان، بازسازی دو میلیون متر مربع فضای اقامتی بیمار و تامین 25 هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت برخی از اقداماتی است که با اجرای این طرح محقق شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی با بیان اینکه با آغاز برنامه تحول نظام سلامت و تزریق منابع با راهبری وزیر بهداشت و همت دست‌اندرکاران نظام سلامت، در حوزه درمان، پروژه های نیمه‌کاره، تمام ساخت شدند و توسعه و بهسازی بیمارستانی سر و سامان گرفت، گفت: همچنین 1100 پروژه توسعه زیرساخت‌های درمان، بازسازی دو میلیون مترمربع فضای اقامتی بیمار و تامین 25 هزار قلم تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت از دیگر اقداماتی است که با اجرای این برنامه ملی محقق شده است. این در حالیست که تنها 1100 میلیارد تومان منابع به این برنامه‌ها تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها به عنوان یکی از نهادهای مهم ارائه دهنده خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی به شمار می‌روند، افزود: براساس مطالعه وسیع بانک جهانی، بین ۵۰ تا ۸۰ درصد منابع بخش سلامت در کشورهای در حال توسعه، به بیمارستان‌ها اختصاص دارد. این در حالیست که در کشور ما فقط 34 درصد منابع بخش سلامت به بیمارستان‌ها تعلق می‌گیرد اما توسعه زیرساخت‌های حوزه ارائه خدمات در بیمارستان‌ها امری بدیهی است.

آقاجانی ضمن تشریح محورهای توسعه زیرساخت‌های حوزه درمان، گفت: علاوه بر ارتقای کیفیت فضای فیزیکی بخش‌های اورژانس در 120 بیمارستان مرکز تروما و ریفرال، مراکز تشخیص و درمان سرطان توسعه می‌یابد. همچنین آغاز به ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدیدالاحداث، ایجاد، توسعه و تجهیز بخش‌های ویژه، ایجاد و توسعه 252 کلینیک ویژه از دیگر برنامه‌ها است. بطوری که در دو سال اخیر دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.

وی، توسعه و استانداردسازی بخش‌های مراقبت‌ ویژه سوختگی با تامین 115 تخت ویژه سوختگی در هفت بخش سوختگی و چهار مرکز تخصصی را نیز از دیگر پروژه‌های معاونت درمان دانست و ادامه داد: توسعه و بهسازی حدود 360 بلوک زایمانی شامل اتاق‌های زایمان تک نفره، تجهیز بیمارستان‌های وزارت بهداشت با تامین 9000 قلم تجهیزات سرمایه‌ای متوسط و سنگین در بیمارستان‌های موجود و 15 هزار قلم تجهیزات سرمایه‌ای متوسط و سنگین در بیمارستان‌های جدیدالاحداث صورت گرفته است.

آقاجانی با اشاره به توسعه و استانداردسازی بخش‌های مسمومیت، اظهار کرد: توسعه و استانداردسازی چهار بخش موجود و راه‌اندازی هفت بخش جدید از دیگر اقدامات معاونت درمان وزارت بهداشت است. همچنین در راستای رفع کمبودهای حوزه خدمات بستری بخش‌های روانپزشکی با تغییر کاربری تخت‌های با ضریب اشغال کمتر از 60 درصد، تا کنون 600 تخت و تا پایان سال جاری در مجموع 1000 تخت به حوزه ارائه خدمات روانپزشکی اضافه خواهد شد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: