کد خبر: ۹۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 20
شفا آنلاین>سلامت>مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو گفت:برخی ورزشکاران از مکمل های ورزشی استفاده می کنند که برای حیوانات بوده و حتی تولید آن ها در دنیا متوقف شده است.
به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو  در خصوص فرآورده های مکمل های ورزشی بیان کرد: بسیاری از ورزشکارانی که در حوزه بدنسازی فعالیت می کنند به علت مصرف مکمل های ورزشی کبدشان آسیب دیده و از بین رفته است و در حال حاضر نیز نیازمند پیوند کبد هستند زیرا برخی از این فرآورده ها حتی برای حیوانات استفاده می شود.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر روی برخی از این فراورده های مکمل ورزشی عکس اسب است که انواع مختلفی دارد و برای عضله سازی از آن ها استفاده می کنند که ما این محصولات را استروئید های آنا بولی ساز نام گذاری می کنیم.گفتنی است این محصولات بسیار خطرناک هستند و به طور کلی از رده تولیدات دنیا خارج شده و تنها به صورت غیرمجاز تولید می شود.

رستگار اضافه کرد: این فرآورده های غیر مجاز از طریق قاچاق وارد کشور می شوند که سمیت شدید کبدی از جمله عوارض آن هاست داره و در واقع کبد افراد مصرف رااز بین می برد آن ها را نیازمند پیوندکبد می کند.

وی در مورد محل فروش و عرضه مکمل های ورزشی اظهار کرد: یکی از مراکز مهم فروش این محصولات خطرناک و بیماری زا ناصر خسرو است. 

مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد:آزمایشگاه مرجع فرآورده هایی را از مراکز غیر مجاز مانند باشگاه های ورزشی غیر قانونی که اقدام به توزیع این محصولات کرده اند جمع آوری کرده است. بررسی ها حاکی از آن است که بخش عمده ای از این فراورده ها خطرناک و سمی هستند که باعث سمیت کبد و حتی از کار افتادن آن می شوند.
برچسب ها: سلامت ، سازمان ، مکمل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: