کد خبر: ۹۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 20
شفا آنلاین>سلامت>همین طرح «سلامت فرزندان ما» بمنظور ارائه خدمات دهان و دندان به ایتام، به همت بسیج دندانپزشکی کشور در موسسه خیریه قاسم بن حسن(ع) اجرا شد.
به گزارش شفا آنلاین، این طرح خیریه و انسان دوستانه بهداشت، پیشگیری، سلامت دهان و دندان، در شش یونیت در درمانگاه خیریه قاسم بن حسن(ع) به اجرا در آمد و در آن دندانپزشکان به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی به کودکان ایتام و نیازمند به شکل رایگان پرداختند.
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور درباره اجرای طرح «سلامت فرزندان ما» گفت: این طرح بنیادی ترین طرح در حوزه دندانپزشکی ایتام است تا بتوانیم فرزندان خود را در آینده برای خدمات دندانپزشکی تا 80 درصد بیمه کنیم.
دکتر عباس هنردوست ادامه داد: کودکانی که در طرح «سلامت فرزندان ما» پذیرفته شدند بین شش تا 12 سال سن دارند و بد سرپرست یا بدون پدر هستند.
وی افزود: در ابتدا آموزش های عمومی بهداشت و دندان را به آنان ارائه می دهیم سپس این کودکان را غربالگری می کنیم، پس از این مرحله یک متخصص اطفال نوع ارائه خدمات لازم به این کودکان را مشخص می کند و اطلاعات لازم در پرونده این کودکان وارد می شود و در ادامه روند درمانی را آغاز می کنیم.
رئیس بسیج دندانپزشکان کشور با بیان اینکه در بسیج بدنبال این هستیم تا طرح «سلامت فرزندان ما» را همه گیر کنیم اما بودجه ای برای آن وجود ندارد، گفت: این دوره ها را تا کنون با نذورات خیرین گذرانده ایم؛ هر مرحله از برگزاری طرح 14 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد، اطبا پولی دریافت نمی کنند اما یک بسته لوازم تحریر، دارو و وسایل یکبار مصرف برای هر کدام از کودکان هزینه بر است.

** ارائه خدمات دهان و دندان برای کودکان مستضعف افغانستانی
وی ادامه داد: این کودکان مستضعف افغانستانی هستند و در حواشی تهران زندگی می کنند در واقع کسانی هستند که معمولا پایشان به هیچ کلینیکی باز نشده است.
هنردوست گفت: معمولا هر شش ماه یکبار دوباره این کودکان بازبینی می شوند و تحقق هدف در این باره احتیاج به مداومت دارد و اگر این طرح در استان ها پیاده شود ما داروهای مربوطه را تامین خواهیم کرد.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت اقداماتی پیشگیرانه را در اجرای همگانی طرح پیشگیری از سلامت دهان و دندان کودکان آغاز کرده و بدنبال این هستیم تا این طرح را تبدیل به فرهنگ کنیم که اگر درست اجرا شود در نهایت به اقتصاد مقاومتی منجر خواهد شد.
تیم درمانی طرح «سلامت فرزندان ما» شامل 26 نفر، هر ماه بوسیله نذورات مردمی، اجرای طرح خدمات بهداشتی دهان و دندان به ایتام را انجام می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: