کد خبر: ۹۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 19
شفا آنلاین>سلامت>تیم محققان دانشگاه بهداشت عمومی ییل می‌گویند افراد دست‌کم 9 سال بعد از تشخیص سرطان همچنان نیازمند راهنمایی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،به نظر این محققان، جان‌به‌دربردگان از سرطان اطلاعات کافی را دریافت نمی‌کنند. اینها برخی از نتایجی است که محققان به آن رسیده‌اند:

       باید اطلاعات بیشتری دراختیار این افراد گذاشت. این گروه به‌خصوص علاقمندند تا اطلاعاتی درباره آزمایش‌های غربالگری، اثرات درازمدت درمان سرطان و زیستن سالم مانند رژیم غذایی و تحرک بدنی درست را بعد از پایان درمان دراختیار داشته باشند. نیاز به اطلاعات بسته به سن، قومیت، سطح تحصیلات، نوع سرطان و حتی سطح سلامت فردی افراد متفاوت است.

       تمام نیازهای اطلاعاتی این افراد در «برنامه مراقبت از جان‌به‌دربردگان» (SCP) که سندی است درباره مراقبت‌های بعد از پایان درمان سرطان گنجانده شده است. در این برنامه به‌طور خلاصه درمان و اثرات جانبی درازمدت، آزمایش‌های غربالگری برای مقابله با عود دوباره بیماری یا سرطان‌های دیگر، توصیه‌هایی برای زندگی سالم‌تر و حمایت اجتماعی از بیماران مورد بحث قرار گرفته است.

       بسیاری از افراد موضوع بررسی ما این برنامه را دریافت نکرده بودند زیرا طی 10 سال گذشته این کار مرسوم نبوده است.

       مدتی کوتاه بعد از درمان سرطان، بیماران به‌طور خاص به دنبال اطلاعاتی هستند که به درمان، پیش‌آگهی، بازتوانی، مدیریت عوارض درازمدت درمان و عادات سلامت مربوط باشد. کسانی که مدتی طولانی‌تر از پایان درمان آنها گذشته است علاوه بر این اطلاعات می‌خواهند بدانند چه آزمایش‌هایی را همچنان باید همچنان انجام دهند و چه حمایت‌های مالی و عاطفی را می‌توانند دریافت کنند.

       اغلب کسانی که تشخیص سرطان درباره آنها داده می‌شود حوالی 55 سال دارند و بعد از درمان 70-65 ساله هستند. به این ترتیب، باید توجه داشت که اغلب این افراد ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به اینترنت اطلاعات خاص موردنیاز خود را به صورت چاپی مطالعه کنند.سپید
Science Daily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: