کد خبر: ۹۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در پی خبر پلمب برخی رستوران ها به علت استفاده از زعفران تقلبی و غیرطبیعی، از اجرای طرح مشترک پیشگیرانه «تضمین سلامت زعفران از مزرعه تا سفره» خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار گفت: طرح مشترکی از سوی اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی این سازمان با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و پژوهشکده صنایع غذایی مشهد، سلامت مزرعه تا سفره محصول مهم زعفران را طی طرحی جامع تضمین می کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که در این خصوص انجام می دهیم، گلوگاه هایی که می تواند بر کیفیت محصول از جنبه آلایندگی و تقلب تاثیرگذار باشد را شناسایی و پایش خواهیم کرد تا در آینده علاوه بر خود محصول، بسته بندی و مزرعه از نظر مراحل تولید، کود، آب و همچنین مراحل بعد از عرضه در بازار را تحت مدیریت کامل خود درآوریم.
رستگار گفت: با توجه به استراتژیک بودن محصول زعفران ایران، تمام تلاش ممکن صورت می گیرد تا این فرآورده مهم اقتصادی که مصرف وسیعی هم در غذاهای ایرانی دارد، با کیفیت بالا به سفره های مردم برسد.
وی افزود: گرچه عموم زعفران های تولید شده در کشور از کیفیت مطلوب برخوردارند اما از سوی متقلبانی که در کنار تولید کنندگان اصیل حضور دارند، تهدیداتی ایجاد می شود.
رستگار گفت: در سازمان غذا و دارو به عنوان متولیان اصلی فراورده های غذایی در پی انجام فعالیت هایی هستیم که از ورود محصولات تولیدی خارج از ضابطه به سطح عرضه جلوگیری کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: