کد خبر: ۹۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>سلامت>دومین همایش توسعه کیفیت راهبردی فراگیر در سلامت غذا با شعار 'بهبود تغذیه، ضامن سلامتی' روز 28 اردیبشهت 95 در کتابخانه ملی برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین، فرشید شکرخدایی نایب رئیس انجمن و دبیراجرایی این همایش گفت: نیاز روزافزون جامعه به غذای سالم و ایمن، از مهمترین موضوعاتی است که توجه دولتمردان، اندیشمندان و محققان را به خود معطوف داشته است.
وی اظهار کرد: در این راستا، لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به کارگیری روش های مطلوب نگهداری و پیشگیری از ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، بسته بندی مناسب به منظور حفظ و بهبود کیفیت محصولات از مواردی است که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست.
شکرخدایی ادامه داد: رشد و توسعه جوامع و پیشرفت علوم و صنعت، سبب پیدایش عادات و سبک های نوین غذایی شده، به گونه ای که نیاز به تنوع محصولات و پیدایش فرآورده های جدید غذایی و مکمل های غذایی به شکل روز افزون احساس می شود.
به گفته وی، به این منظور در انجمن مدیریت کیفیت ایران با همراهی سازمان ها، انجمن های تخصصی و شرکت های داخلی با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاهی 'دومین همایش توسعه کیفیت، راهبردی فراگیر در سلامت غذا' اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در این همایش پنل های تخصصی، کارگاه آموزشی، ارائه تجربیات موفق شرکت ها، برگزاری مسابقه عکاسی و تجلیل از بزرگان توسعه کیفیت در صنعت غذا به مخاطبان ارایه می شود.
شکر خدایی افزود: نقش توسعه استانداردها در ارتقای کیفیت و ایمنی مواد غذایی، تجربیات موفق در ارتقاء و پایداری کیفیت، تغذیه مناسب ضامن سلامت جامعه، نقش سازمان های نظارتی در ارتقای سلامت غذا، توسعه فناوری نوین در صنعت غذا، اهمیت زنجیره تامین و توزیع در حفظ و پایداری کیفی مواد غذایی، جایگاه استقرار سیستم های مدیریتی در صنعت غذا، تاثیر برچسب گذاری (چراغ راهنما) در ارتقای آگاهی مصرف کنندگان، سیستم های ارتباط با مشتری و رضایت مندی مشتریان و نقش توسعه کیفیت در اقتصاد از محورهای این همایش است.
وی افزود: امید است با ارائه آخرین یافته های تحقیقات در حوزه علوم غذایی در این همایش مسیر برای تحقیقات کاربردی تر و متناسب با نیاز جامعه بشری و به ویژه حال حاضر کشور فراهم شود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: