کد خبر: ۹۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 15
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه همزمانی اتفاقات رخ داده در سازمان نظام پرستاری با انتخابات مجلس معنادار است، گفت: این زنگ خطر را اعلام می‌کنم که سازمان نظام پرستاری را به سمت دام و دانه‌های سیاسی نبرید.

به گزارش شفا آنلاین، محمد میرزابیگی در نشستی خبری با اشاره به جشن روز پرستار گفت: نظام سلامت یک صنف و مجموعه حرفه‌ای و مستقل است، اما جشن روز پرستار در کل کشور به صورت مشترک با نظام پرستاری برگزار شد و اینطور نبود که شکافی بین وزارت بهداشت و نظام پرستاری وجود داشته باشد؛ چرا که همه پرستاران زیر نظر نظام سلامت هستند و اصلا این دیدگاه در ما وجود ندارد که به فکر شکاف و تفرقه باشیم.

وی با تاکید بر برگزاری مشترک مراسم روز پرستار در کل کشور به جز تهران گفت: اگر آرشیو رسانه‌ها را بررسی کنید، نوع بیانات را می‌بینید و می‌فهمید که قرار بود چه اتفاقی بیفتد، اما چه شد. البته هرکس با ما مشارکت کند از آن استقبال می‌کنیم.

ماجرای پرستاران پلاستیکی و هدیه 400هزار تومانی برای شرکت در جشن وزارت بهداشت

میرزابیگی به برخی اظهاراتی که از سوی برخی افراد سازمان نظام پرستاری مبنی بر صحبت از پرستاران پلاستیکی و دریافت 400هزار تومان از پرستاران برای حضور در جشن وزارت بهداشت گفت: این اظهارات هدیه بدی برای پرستاران بود، البته تاکید می‌کنم که این اظهارات را مواضع اعضای شورای عالی نظام پرستاری نمی‌دانیم؛ زیرا این اعضا افرادی منطقی هستند و اصلا چنین مواضعی ندارند، بلکه این موضع دو یا چهار فرد بیشتر نیست. معتقدم که خود دوستان شورای عالی نظام پرستاری این نگاه توهین آمیز را اصلاح خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در جشنی که برای پرستاران برگزار کردیم، پرستاران بخش دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی،‌ اعضای هیئت مدیره‌ها، پرستاران مسئول وزارت بهداشت حضور داشتند، گفت: همچنین از نمادهایی تقدیر شد که در بین آنها پرستاران نمونه، شهدای پرستاری، مدیران پرستاری و غیره حضور داشتند. بنابراین همه در این مراسم حضور داشتند. حال اگر کسی نبود نباید این نگاه را داشته باشد که هرکه با ما نیست، برماست.

همزمان اتفاقات نظام پرستاری با انتخابات مجلس، معنادار است

میرزابیگی با بیان اینکه پرستاران عاقل‌تر از این هستند که خود را در این مباحث قرار دهند، گفت: البته همزمانی این اتفاقات با انتخابات مجلس معنا‌دار است. این که فردی در یک مراسم از اختلاف دریافتی پزشک با پرستار دم بزند، در حالی که در زمان خودش ما بدترین وضع را داشتیم، این زنگ خطر را اعلام می‌کند که سازمان نظام پرستاری را به سمت دام و دانه‌های سیاسی رود. این موضوع را که بین دریافتی پزشک و پرستار اختلاف هست، رد نمی‌کنیم؛ منتها این موضوع ریشه در سال 74 دارد.

وی افزود: در آن زمان ما حقوق معلمان و پرستاران را کنار هم می‌گذاشتیم و می‌دیدیم که پرستاران از معلمان حقوق کمتری دریافت می‌کنند؛ به طوری که حداکثر حقوق آنها 130 هزار تومان بود و کارانه پرستاران 10 تا 20 هزار تومان بوده و به ندرت به 50 هزار تومان می‌رسید. در آن دوران ما چند لایحه به مجلس بردیم. اما افرادی که در آن زمان مسئول بودند با آنها مخالف می‌کردند به طوری که در یک مورد از او خواهش کردیم که فقط سکوت کند که همین کار را کرد.

وی با بیان اینکه اکنون اقدامات خوبی برای پرستاران انجام شده، گفت: اگرچه هنوز بدهکار پرستاران هستیم، اما نسبت به آن سال‌ها می‌توانیم سرمان را بالاتر بگیریم. در آن زمان اختلاف دریافتی پزشک و پرستار بیش از حالا بود. حال کسی که ادعایی می‌کند باید سرش را بالا بگیرد و بگوید من در دوران خودم چه کاری برای پرستاران انجام دادم . بنابراین خواهشم از سازمان نظام پرستاری این است که مواظب دام و دانه‌های سیاسی باشند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
0
خدا را شکر
خستگی از تنمان در رفت
ممنون از اینکه جواب نامردی هاو بی احترامی ها و تهمتهای ناروایی که بهمان زده شده بود را دادید
آقای دکتر آدابی آقای شریفی مقدم آقای کشفی و تمام کسانیکه در برگزاری همایش عظیم پرستاران در برج میلاد همراهی کردید دستتان درد نکند.
بعد از مدتها به پرستار بودنم افتخار کردم
بعد از مدتها سرم را بالا گرفتم و با غرور گفتم که من یک پرستارم
آری اتفاق خوبی افتاد در روز شنبه بیست و چهارم بهمن اگر نگوییم حماسه ای بود مثال زدنی
افتخار میکنم به وجود مردان مردی همچون آقایان دکتر آدابی و شریفی مقدم و کشفی چرا که سلامت مردم را با گران ترین قیمت هم معامله نکردند
ای کاش آنهایی که دوازده سال بر مسند مسولیت پرستاران تکیه زده بودند چششمان خود را باز کنند و بیدار شوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
آنهايي كه ساليان سال مسئوليت رو در نظام پرستاري بر عهده داشتند حالا براي خودشان مسئوليت دارند ... بابا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: