کد خبر: ۹۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>بی‌تردید هنگامی که تصمیم به نسخه کردن دارویی برای بیمارتان می‌گیرید یا مشغول پیگیری وضعیت دارویی بیماری هستید، دسترسی به اطلاعات دقیق و صحیح دارویی نقش اصلی را در فعالیت پزشکی شما ایفا می‌کند.

اما متخصصان و درمانگران، چگونه به اطلاعات دارویی مورد نیازشان دسترسی پیدا می‌کنند؟
     به گزارش شفا آنلاین،  با وجود هزاران داروی نسخه‌ای مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و هزاران داروی غیرنسخه‌ای که مجاز به توصیه به مصرف آن هستید، احتمالات فراوان و پیچیده‌ای برای نسخه‌نویسی، عوارض ناخواسته، تداخلات دارویی و ممنوعیت‌های مصرف مطرح می‌شوند، بنابراین ضرورت حداقل یکبار در روز مراجعه به منابع اطلاعاتی، چندان دور از ذهن نیست.

اما شرایط مکانی و زمانی که در آن هر درمانگر به این اطلاعات نیاز پیدا می‌کند، بسیار متفاوت است. بیمارستان، مطب، داروخانه، کلاس درس، سالن کنفرانس، وسیله نقلیه، پارکینگ ماشین؛ زیرا نیاز به اطلاعات دارویی در هر مکانی ممکن است حس شود و کادر درمانی ابزاری می‌خواهد که بتواند آن را با محیط خود تطبیق دهد.

اماچگونه PDR)Physicians’ Desk Reference) می‌تواند به متخصصان در دسترسی به اطلاعات دارویی به‌روزرسانی شده کمک کند؟
       برای نسل‌های متعددی از متخصصان و درمانگران، PDR یک منبع ارزشمند اطلاعات دارویی نسخه‌ای صحیح و قابل اطمینان بوده است. در سال میلادی جاری، PDR هفتادمین ویرایش سالانه خود را جشن گرفت. PDR شامل اطلاعات اصلی موجود در کتب کلاسیک دارویی تا مجموعه‌ای از ابزار دیجیتالی برای دستیابی به اطلاعات از طریق وب، تلفن‌همراه و سیستم‌های الکترونیک ضبط و ثبت اطلاعات پزشکی است. PDR با ایجاد چند راه دسترسی به منابع مختلف، به نیاز سریع پزشکان پاسخ می‌دهد و به متخصص این امکان را می‌دهد که در هر زمان و هر مکانی به اطلاعات مربوط به تجویز دارو دسترسی داشته باشد و بر اساس زمان و مکان، مناسب‌ترین راه را برای دستیابی به آخرین اطلاعات انتخاب کند. از فواید وجود گزینه‌های متعدد برای دستیابی به اطلاعات از طریق PDR ، نمی‌توان گذشت. متخصصان همیشه نمی‌توانند مقابل صفحه رایانه بنشینند؛ اما همیشه به تلفن‌همراه دسترسی دارند، بنابراین، اپلیکیشن PDR ویژه تلفن‌همراه این امکان را فراهم می‌کند که بتوانند در هر زمان و در هر مکانی به دنبال اطلاعات دارویی مورد نیاز خود بگردند. نسخه اخیر PDR ویژه تلفن‌همراه-اپلیکیشن رسمی PDR برای دستیابی به اطلاعات دارویی- منحصرا برای این منظور طراحی شده است و با چند اشاره انگشت دست متخصص، اطلاعات کاربردی دارویی را دراختیار وی قرار دهد. PDR ویژه تلفن‌همراه این امتیاز را دارد که راهی آسان و سریع برای رسیدن به اطلاعات دارویی مهم و به‌روزرسانی شده فراهم کند. ابزار کنترل تداخلات دارویی و اطلس شناسایی ظاهر دارو با عکس‌های تماما رنگی از جمله امکانات این اپلیکیشن هستند. امکان دسترسی چندجانبه متخصصان به اطلاعات دارویی مهم، قابلیت اتصال به سرویس‌های دیژیتال ارتباطی، وب و اپلیکیشن ویژه تلفن‌همراه همگی از فواید ویرایش‌های اخیر PDR هستند. دسترسی به این اپلیکیشن برای متخصصان در داخل آمریکا رایگان است.

چگونه می‌توان از اپلیکیشن PDR ویژه تلفن‌همراه، برای جستجوی اطلاعات دارویی استفاده کرد؟
       اطلاعات بلافاصله پس از ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن قابل دسترسی است. به سادگی نام تجاری یا ژنریک یک دارو یا نام خانواده دارویی را وارد کنید تا خلاصه اطلاعات دارویی آن برای شما نمایش داده شود.

فرق اپلیکیشن PDR با اپلیکیشن‌های مشابه چیست؟
       فرق اپلیکیشن PDR با بقیه اپلیکیشن‌های مشابه، این است که PDR به دقیق‌ترین و صحیح‌ترین اطلاعات دسترسی دارد و این اطمینان را به شما می‌دهد که خلاصه اطلاعات دارویی به طور روزانه توسط تیمی از متخصصان داروساز مانیتور می‌شود. این تیم به طور مستمر محتوای اطلاعات دارویی را مرور کرده و به‌روز می‌کند تا بتواند تغییرات اعمال شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا طی چند روز اول پس از تغییر اطلاعات دارویی درج شده در برگه را منعکس کند. در زمینه به‌روزرسانی سریع، هیچ اپلیکیشن دارویی دیگری مشابه اپلیکیشن PDR نیست.

 آیا امکان مقایسه چند دارو با یکدیگر در PDR وجود دارد؟
       متخصصان و درمانگران می‌توانند چند دارو را انتخاب کرده و ویژگی‌های آنان را در کنار یکدیگر مشاهده کنند تا متوجه شوند که کدام یک از آنها بهترین گزینه برای بیمارشان است. اندیکاسیون‌های مجاز، عوارض ناخواسته، تداخلات دارویی و سایر اطلاعات دیگر دارویی را می‌توان مستقیما مقایسه کرد.

آیا این اپلیکیشن از تداخلات دارویی جلوگیری کرده و خطر بروز آنها در بیماران را کاهش می‌دهد؟
        دو امکان اضافی در اپلیکیشن ویژه تلفن‌همراه PDR، به متخصصان کمک می‌کند که خطر بروز عوارض ناخواسته دارویی را در بیماران کاهش دهند. کنترل‌کننده تداخلات دارویی با استفاده از رنگ‌های متنوع به درمانگر کمک می‌کند که به سرعت عوارض با شدت خفیف، متوسط و شدید را شناسایی کند. با یک اشاره، متخصص می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد خطر بروز عوارض بخواند و توصیه‌های مطمئنی در مورد تعدیل دوز دارو در بیمار خود دریافت کند. از طریق این اپلیکیشن می‌توان اندازه، شکل، رنگ و پوشش روی قرص‌ها یا کپسول‌ها را دید. تصویر تمام رنگی، این امکان را فراهم می‌کند تا درمانگر بتواند ظاهر قرص یا کپسول را با مورد جستجو شده تماما تطبیق دهد. News-medical.net
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: