کد خبر: ۹۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 16
شفا آنلاین>اجتماعی>نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با «موضوع زندگی ایرانی» و با شعار «میهمان ما باشید» فردا (سه شنبه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می کند.

به گزارش  شفا آنلاین، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه  وزیر گردشگری یونان و هیأت گردشگری روسیه به ریاست «ولگا سافانوف» رئیس آژانس گردشگری روسیه در کنار «مسعود سلطانی فر» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی  حضور خواهند داشت.

« علی باقرنعمتی» مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور در نشست خبری این نمایشگاه،  از حضور 16 کشور و 44 شرکت خارجی در بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کشور خبر داد.  وی این نمایشگاه را مهم‌ترین رویداد رسمی نمایشگاهی کشور عنوان کرد که از تاریخ 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گفته  او نمایشگاه امسال با استقبال بالای بخش خصوصی رو به رو شده است. برگزاری سه همایش گردشگری حلال، سلامت و گردشگری غذا از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.  نعمتی  اسپانیا،  تایلند، آذربایجان، ترکیه، روسیه، ویتنام، مالزی، کره جنوبی، یونان، ایتالیا، عمان، چین، عراق، بنگلادش، سوریه و سریلانکا را 16 کشوری برشمرد که در این نمایشگاه و در فضایی بالغ بر 900 متر مربع حضور خواهند داشت.  همچنین به گفته مدیرکل بازاریابی معاونت گردشگری تاکنون سفرهیأت هایی از کشورهای روسیه(به همراه جمهوری خودمختار تاتارستان)، ایتالیا(شهردار میلان) و اسپانیا(مقام‌های گردشگری ایالتی) با هدف بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران قطعی شده است.

ابراز تمایل کشورهای اروپایی برای حضور در نمایشگاه
 نعمتی از تمایل ایران برای شرکت کشورهای اروپایی در دوره‌های بعدی نمایشگاه خبر داد و گفت:«امسال با توجه به مشکلات تحریم خیلی از کشورهای اروپایی که تمایل به شرکت داشتند امکان حضور نداشتند اما امیدواریم که این میزان در سال آینده رشد چشمگیری داشته باشد.» او حضور گسترده هیأت‌های کشورهای مختلف را از نکات تازه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری دانست و گفت:«قصد داریم این نمایشگاه را به قطب گردشگری نمایشگاهی  منطقه تبدیل کنیم.»

نعمتی حضور دوباره کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه‌های پیشین  را  دلیلی بر موفقیت نمایشگاه‌های سال‌های اخیر دانست وگفت:« در دوره‌های نخست این اتفاق نمی‌افتد و معمولاً هر کشور بعد از یک بار شرکت، تمایل به حضور دوباره نداشت اما چند سالی است که کشورها  علاقه‌مند حضور مجدد در نمایشگاه هستند  که نشان دهنده موفقیت نمایشگاه  است.» نعمتی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر چرایی حضور ترکیه در نمایشگاه گردشگری در زمانی که اخبار اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی از شهروندان می‌خواهد به ترکیه سفر نکنند، چیست؟ گفت:« به دلیل شرایط ناامن ترکیه از شهروندان می‌خواهیم که به این کشور سفر نکنند اما با توجه به روابط سیاسی بین دو کشور، ترکیه می‌تواند در این نمایشگاه حضور داشته باشد.»

حضور 414 شرکت خارجی
«فرهاد امینیان» مجری نمایشگاه هم خبر از برگزاری دو نشست با فعالان بخش خصوصی و دولتی در حوزه گردشگری کشورهای روسیه و فرانسه داد که با حضور ریاست و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری برگزار می‌شود. فرانسوی‌ها و ایرانی‌ها در این نشست درباره تورگردانان به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

 وی تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه_ اعم از  ایرانی و خارجی_ را 414 شرکت اعلام کرد. به گفته مجری نمایشگاه، عمده شرکت کنندگان خارجی در بخش خدمات سفر هستند که 20شرکت را تشکیل می‌دهند.  همچنین امینیان آژانس‌های شرکت کننده در نمایشگاه را به صورت عمده متعلق به کشورهای یونان،ترکیه، امارات عربی، روسیه و آذربایجان دانست.

او از حضور پررنگ صنایع دستی در این نمایشگاه برای نخستین بار خبر داد و گفت:«غرفه‌های مختلف صنایع دستی در سالن 38  قرار دارند.» گردشگری سلامت از محورهای پررنگ کشورهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه است که در سالن 41 گرد هم آمده‌اند. «صندوق احیا» هم با هدف ترویج بناهای تاریخی در این نمایشگاه حضور ویژه‌ای خواهد داشت.

به گفته امینیان یک سالن با بناها و خانه‌های ایرانی نمایش داده می‌شود که موضوع «زندگی ایرانی» را به بازدیدکنندگان یادآور می‌شود. نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر فعالیت خواهد داشت.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: