کد خبر: ۹۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت، داروهایی بیماران خاص افزایش قیمت نداشته است.

 به گزارش شفا آنلاین، طی هفته های اخیر، برخی منابع از افزایش قیمت داروهای خاص خبر داده بودند و مصطفی کریمی این مطلب را در واکنش به چنین اخباری بیان کرد.
وی افزود: داروی برند وارداتی آونکس و نیز داروی ژنریک وارداتی اکتواکس(دو داروی بیماری ام.اس) هیچگونه افزایش قیمتی نداشته اند.
کریمی همچنین درمورد داروی ژنریک تولید داخل سینووکس(داروی داخلی بیماری ام.اس) گفت: این دارو برای نخستین بار پس از سال 92، حدود 15 درصد افزایش قیمت داشته که با توجه به سیاست های دولت برای حمایت از تولید داخل، نه تنها مذموم نیست بلکه امری پسندیده هم تلقی می شود.
قائم مقام مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اقتصاد مقاومتی، مهمترین مصداق آن را حمایت از تولیدات داخل برشمرد.
محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی و نهادهای مردم نهاد هفته پیش اعلام کرد که در سال 56 فقط 26 بیمار مبتلا به ام.اس در کشور وجود داشت اما امروز این تعداد به 60 هزار نفر افزایش یافته است.
ام.اس نوعی بیماری اعصاب مرکزی است که می تواند هر عضوی در بدن را درگیر کند و علایم آن از اختلالات حرکتی تا اختلال در گفتار متغیر است.
تاریکی چشم همراه با درد پشت چشم، علائم حسی مانند گزگز و بی حسی دست و پا، علائم حرکتی و تعادلی از جمله علائم ابتلا به بیماری ام.اس است؛ هرچند که این علائم در بسیاری از بیماری های دیگر مشترک است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: