کد خبر: ۹۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی> عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله درآمد بین تیم پزشکی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران زیاد نیست.
Képtalálat a következőre: „‫دکتر پزشکیان‬‎”
به گزارش شفا آنلاین، مسعود پزشکیان روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در سالن همایش های بین المللی برج میلاد افزود: چطور می شود که پزشکی در یک بیمارستان دولتی ماهانه 150 میلیون تومان درآمد داشته باشد و درآمد یک نیروی آزمایشگاهی یا پرستاری حداکثر چند میلیون تومان باشد.
وزیراسبق بهداشت ودرمان اضافه کرد: در کشور فرانسه حداکثر درآمد یک پزشک در سال 140 هزار یورو و پرستار 70 هزار یورو است یعنی اختلاف درآمد این دو، دو برابر است نه 30 برابر و آنچه که ما درست کرده ایم.
وی تصریح کرد: استادان دانشگاهی، نوابغ رشته های شیمی، فیزیک و ریاضی اگر کار داشته باشند پنج میلیون تومان حقوق می گیرند اما برخی افراد در رشته های پزشکی ماهانه تا صد میلیون تومان دریافتی دارند؛ بنابراین کودکان ما فردا رشته های پزشکی را انتخاب می کنند و کسی به سمت علم واقعی نمی آید.
وی گفت: این مطالب را در مجلس و رسانه ها اعلام کرده ام اما کاری کردند که من را در صدا و سیما در جلسات کارشناسی دعوت نکنند.
پزشکیان تصریح کرد: هر گاه این حرف ها را می زنم می گویند ضد پزشک است اما من ضد هیچ کس نیستم بلکه ضد بی عدالتی و ظلم هستم زیرا پزشکی با چهارساعت کار یک صد میلیون تومان و پرستار با 40 ساعت کار یک میلیون تومان می گیرد.
وی تاکید کرد: ظلم قابل قبول نیست و کسی که ظلم کند نخواهد ماند حتی اگر بخواهد به زور خود را نگاه دارد.
وی ادامه داد: من تنها نماینده ای در استان خود بودم که از دولت فعلی دفاع کرد اما دفاع کردن به این معنا نیست که اگر بی عدالتی شد قبول کنم. زیرا چارچوب اعتدال در همه جای دنیا روشن است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در دولت احمدی نژاد قرار بود 10 درصد از درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه ها به بیماران فقیر و نیازمند داده شود اما دولت احمدی نژاد این پول را نداد و در عین حال دم از فقیر و بیمار زدند.
وی افزود: بیماری فقرا را تهدید می کند و مسوولان نظام سلامت موظف هستند به کسانی برسند که تهدید می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: