کد خبر: ۹۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
شفا آنلاین>سلامت>رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه تضعیف تیم سلامت به صلاح جامعه و مردم نیست، بر پاسخگویی مطالبات به حق جامعه پرستاری از سوی مسئولان وزارت بهداشت تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین،طاهره زاهدصفت صبح شنبه در همایش روز پرستار در مرکز همایش‌های برج میلاد اظهار داشت: شورای عالی سازمان نظام پرستاری در ماه‌های آغازین چهارمین دوره فعالیت خود با تکیه بر محور عدالت‌خواهی در راستای تلاش برای احقاق حقوق صنفی پرستاران فعالیت خود را رونق بخشیده است.

وی با تاکید بر اتحاد و انسجام نمایندگان پرستاری در مسیر صیانت از حقوق بیماران و ارائه دهندگان خدمت به بیماران تصریح کرد: نقش کلیدی پرستاران در امر پیشگیری، مراقبت و آموزش بیش از پیش نمایان شده است.

زاهدصفت با اشاره به همراهی کادر پرستاری با گروه‌های پزشکی در مسیر خدمت به مردم و سلامت جامعه، افزود: جامعه پرستاری همواره همراه گروه پزشکی در راه رسیدن به آرامش مردم و سلامت جامعه تلاش می‌کند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با تاکید بر اهمیت توجه به دغدغه‌های پرستاران، تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان بر اجرایی شدن قوانین مصوب کاهش ساعت کاری در بیمارستان‌های خصوصی و خیریه، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی و همچنین صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری تلاش کنند.

وی با طرح این سئوال که چرا مشکلات جامعه پرستاری پس از سال‌های زیاد هنوز حل نشده است، تاکید کرد: طرح مشکلات فقط در روز پرستار و یاد کردن از زحمات گروه‌های پرستاری که در مسیر ارتقای سلامت جامعه و مردم گام برمی‌دارند، مشکلی را حل نمی‌کند.

زاهدصفت با انتقاد از درمان‌های علامتی و موقتی تصریح کرد: ناکارآمدی این قبیل برنامه‌ها باعث شده که دانشجویان پرستاری در اضطراب آینده شغلی خود به سر ببرند.

وی ادامه داد: عدم توجه به خواسته‌ها و مطالبات به حق جامعه پرستاری باعث شده عشق و علاقه به خدمت حرفه پرستاری جای خود را به بی‌تفاوتی بدهد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری خواستار پاسخگویی مسئولان وزارت بهداشت به مطالبات برحق ۱۸۰ هزار پرستار شد و گفت: تضعیف تیم سلامت به صلاح جامعه و مردم نخواهد بود و کرامت حقوق انسان‌ها عالی‌ترین آرزوی جوامع بشری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: