کد خبر: ۹۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 10
شفاآنلاین:جامعه>سیاست>سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: به فرجام رسیدن برجام در شرایطی صورت گرفته که به یُمن تأییدات الهی، شاهد گشوده شدن فضای مناسبات بین­ المللی و آغاز فصلی نو در گسترش و تعمیق روابط و تعاملات خود با کشورهای جهان هستیم.
به گزارش شفاآنلاین : بهروز کمالوندی بمناسبت برگزاری مراسم تقدیر از خانواده شهدای هسته ای و قدردانی از دست اندرکاران برجام در پیامی افزود: در پرتو الطاف خداوندی و در سایه رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نیز به یمن تدابیر هوشمندانه ریاست محترم جمهوری و همدلی و همزبانی مجموعه خدمتگزاران نظام اسلامی در نهادها و سازمانهای مختلف، برجام به فرجام رسیده و یکی از اهداف ایران اسلامی در عرصه بین­المللی تحقّق یافته است.
وی افزود: برای بسیاری از ناظران و تحلیلگران مذاکرات هسته ­ای، این واقعیّت، عیان و آشکار بود که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مصاف نفسگیر، تضمین مصالح عالی نظام اسلامی و تأمین منافع ملّی ایران را به عنوان امر مقدّس تلقّی کرده و خود را سربازان ملت بزرگ و قدرشناس ایران اسلامی در این آوردگاه تاریخی می­دانند.
کمالوندی در بخشی از این پیام نوشت: مایه مسرّت فراوان است که روند تحولاّت و فعل و انفعالات سیاسی در صحنه بین­المللی در دوره پسا برجام، بیش از پیش، جوانان برومند این مرزو بوم را به آینده روشن ایران اسلامی امیدوار ساخته است.
وی اضافه کرد: اگرچه در آغاز، تحقّق این هدف ناممکن می­نمود امّا تدابیر راهگشای ریاست سازمان انرژی اتمی ایران در موارد و مقاطع حسّاس، گره گشایی کرد و راه برای رسیدن به یک نقطه مشترک هموار شد.
وی اظهار داشت: دهها جلسه فنی با حضور جمع کثیری از دانشمندان و متخصصین هسته­ ای کشورمان برای بررسی دقیق موضوعات فنّی مورد مذاکره، برقرار شد تا از صحّت تصمیمات قبل از مذاکره و حصول توافق در هر مورد خاص اطمینان کامل حاصل شود.
کمالوندی افزود: برخی از محدودیّت­­های که در جریان این مذاکرات از سوی جمهوری اسلامی ایران مورد پذیرش قرار گرفته به هیچ روی به ساختار و شاکله اصلی صنعت هسته­ای خدشه ای وارد نکرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر، برخی از کشورهای پیشرفته در این صنعت برای برقراری و ایجاد ارتباط با کشورمان در حوزه علوم و فنون هسته­ای گام در راه نهاده و منتظر تصمیم جمهوری اسلامی ایران هستند؛ در آینده نزدیک تبادل هئیت­ها با استفاده از این فضای جدید آغاز خواهد شد.
بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی روز 19 بهمن نشانه درجه 3 خدمت گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: