کد خبر: ۹۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 12
رئیس شبکه هپاتیت کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس شبکه هپاتیت کشور گفت: خوشبختانه در مورد بیماری هپاتیتC درمان های خط اول تحت پوشش بیمه قرار دارند اما متأسفانه داروهای جدید مانند سوفوسپوویر و هارونی تحت پوشش کافی بیمه قرار ندارند.
دکتر سید موید علویان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: خوشبختانه میزان شیوع هپاتیت B در تمامی استان های کشور زیر 2 درصد است البته به جز استان گلستان و سیستان و بلوچستان که بین 3 ونیم تا 5درصد می باشد.

وی ادامه داد: علت این امر به دلیل واکسیناسیون نوزادان است که از سال 1373 در کشور انجام شده و سطح بهداشت مردم نیز افزایش یافته است.ضمن اینکه برای کنترل بهتر هپاتیتB در پایتخت نیز کمک کرده است.

فوق تخصص کبد و گوارش تصریح کرد: هپاتیتC  در کل جمعیت کشور زیر نیم درصد است و بیشتر در معتادان تزریقی، بیماران دیالیزی، هموفیلی ها و تالاسمی ها دیده می شود.

معاون اسبق درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد :این درحالی است که در کشورهای همسایه مانند پاکستان 5درصد؛ کشورهای حاسیه جنوب خلیج فارس بین 3 تا 5درصداست و آذربایجان در شمال ایران 7درصد است.پس آمارها نشان می دهد شیوع بالای هپاتیتC در کشورهای همسایه بیشتر از ما است.

وی با اشاره به این که هپاتیت C در عراق هم به دلیل جنگ و... شیوع بالایی دارد افزود: خوشبختانه از سال 1375 تمام خون های اهدایی از نظر هپاتیتC کنترل می شوند و خطری هم ازاین بابت وجود ندارد.

علویان یادآور شد: تمام درمان های موجود برای هپاتیتB تحت پوشش صد در صد بیمه ها قرار دارد.البتهدر مورد هپاتیتC درمان های خط اول تحت پوشش بیمه قرار دارند. حال آن که متأسفانه داروهای جدید مانند سوفوسپوویر و هارونی تحت پوشش کافی بیمه قرار ندارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: