کد خبر: ۹۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
شفا آنلاین>طب سنتی> یک محقق طب اسلامی گفت: "به" قلب را تقویت کرده و انسان را تیزهوش می‌کند؛ سنگینی قلب, سینه و غم را برطرف کرده, ذهن و حافظه را زیاد کرده همچنین حکمت را زیاد و افراد ترسو را شجاع می‌کند؛ پس برای افرادی که ترس و دلهره دارند، مفید است.

به گزارش شفا آنلاین، آیت الله تبریزیان درباره فواید میوه به از منظر روایات اظهار داشت: "به" قلب را تقویت کرده و انسان را تیزهوش می‌کند.

به گفته وی "به" قلب را جلا می‌دهد و تزکیه نفس ایجاد می‌کند, "به" سنگینی قلب و سینه و هم و غم را برطرف کرده همچنین ذهن و حافظه را زیاد و ذهن را صاف می‌کند.

این محقق طب اسلامی افزود: "به"عقل و قدرت درک را افزایش می‌دهد همچنین حکمت را زیاد و افراد ترسو را شجاع می‌کند، پس برای افرادی که ترس و دلهره دارند مفید است.

میوه "به" انسان خسیس را سخاوت‌مند و انسان را با حلم, وقار و دانا می‌کند

تبریزیان اضافه کرد: میوه "به" انسان خسیس را سخاوتمند و انسان را با حلم و وقار و دانا می‌کند، همچنین برای معده مفید است و رنگ رخسار را صاف, شفاف و زیبا می‌کند.

وی ادامه داد: میوه "به" فرزند را زیبا می‌کند و اگر پدر و مادر قبل از باردار شدن مدتی "به" را در رژیم غذایی خودشان قرار دهند بسیار به زیبا شدن فرزندشان کمک می‌کنند. میوه "به" بدن را تقویت می‌کند و برای بینایی مفید است.

سفارش‌هایی در مورد مصرف "به" از منظر روایات

تبریزیان عنوان کرد: بهتر آن است که "به" را ناشتا بخورید، البته "به" پخته قبل از صبحانه با شکم خالی؛ بهتر است 3 روز پشت سر هم صرف شود تا فواید آن در بدن حاصل شود.

وی افزود: بهترین نوع "به" نوع شیرین و خوشبو است، "به" باید عطر داشته باشد و نشانه مرغوبیت "به" عطر داشتنش است همچنین سفارش شده که "به" با هسته میل شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: