کد خبر: ۹۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 13
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سفر رئیس جمهور و چندتن ازاعضای هیأت دولت به اتحادیه اروپا و امضای تفاهم نامه ها وقراردادهای مختلف ازجمله درزمینه مسایل دارویی را در راستای منافع ملی ایران دانست.
دکتر عابد فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: ما از رئیس جمهور و برخی اعضای هیأت دولت که دراین راستا و به خصوص امضای تفاهم های سلامت محور اقدام کردند سپاسگذاریم؛

وی خاطرنشان کرد: زیرا همزمان که داروهای داخلی را دراختیار داریم عده ای نیز قدرت مالی دارند و تقاضا می کنند که مشابه خارجی را دریافت کنند که این نیزحق مردم است ونباید ازآن محروم باشند.

وی خاطرنشان کرد: درعین حال معتقدم باتوجه به اهمیت ارتباط علمی و پزشکی کشور با دنیای پیشرفته ،مسیری که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو پیش گرفته اند باید ادامه یابد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حال آن که واردات دارو از کشورهای خارجی را به هیچ عنوان نفی نمی کنم و فکر می کنم ورود داروهایی حیاتی که درکشور تولید نمی شود به نفع کشور است.

وی تأکید کرد: با روند پیش روی دولت یازدهم فکر می کنم طی 3 تا 4 سال آینده تمام تکنولوژی های برتر دنیا را در ایران خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: با توجه به این که ایران ملتی قدرتمند، با تمدن و طرفدار صلح است و سیاست های برون مرزی و درون مرزی رئیس جمهوری نیز یک شوک جهانی ایجاد کرده فکر می کنم آخرین سیستم های پیشرفته نه تنها در حوزه دارو و سلامت بلکه در حوزه صنعت، کشاورزی، معادن و ... طی چند سال آینده در کشورمان به خوبی مشاهده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: