کد خبر: ۹۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
در گفتگوی شفا آنلاین با رئیس جامعه جراحان کشور مطرح شد:
شفا آنلاین- رئیس جامعه جراحان کشور با مهم خواندن سفر ریئس جمهوری به اروپا ،امضا تفاهم نامه های های سلامت محور و دارویی درجریان این سفرها را درراستای کاهش مشکلات مردم و حل مسائل بین المللی و درمجموع به نفع مملکت دانست.
دکتر ایرج فاضل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: به نظر من عقد تمام این تفاهم نامه ها در جهت حل مشکلات مردم،حل مسائل بین المللی و به نفع مردم و مملکت است.

وی افزود: انشالله دراین زمینه کار و فعالیت در مملکت نیز افزایش یابد.ضمن اینکه به نظر من امضای این تفاهم نامه هابرای هردوکشور بسیار بسیار مفید و موثر است.

رئیس مجمع انجمن های علمی تخصصی پزشکی کشور درباره این که برخی معتقدند بعد از امضای این تفاهم نامه پای واردات دارو به کشور باز می شود؛ خاطرنشان کرد: نگاه من به این امر مثبت است زیرا ما به ناچار باید مقداری داروی خارجی که امکان تولیدش را درکشور وحتی خیلی کشورهای دنیا وجود ندارد را وارد کنیم و دراختیارمردم قراردهیم.

وزیراسبق بهداشت و درمان تصریح کرد: متأسفانه تا به حال داروهای خارجی به دلیل شرایط ما توسط واسطه ها وارد کشور می شدند که هزینه های زیادی به مردم تحمیل می شد. حال اگر خود این شرکت ها به طور مستقیم در ایران نمایندگی داشته باشند و محصولاتشان را عرضه نمایند برای مردم ارزان تر و مطمئن تر خواهد بود از  طرفی دیگر دست واسطه ها نیز کوتاه می شود.

وزیر اسبق علوم تأکید کرد: دانش و تکنولوژی که بعد از امضای این تفاهم نامه دارویی وارد کشور می شود فوق العاده است. زیرا امکان دارد در آینده خودمان تولید کننده باشیم.پس این امر اقدام بسیار مثبت و یکی از بهترین بخش های قراردادهاست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: