کد خبر: ۹۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 06
شفا آنلاین>سلامت>مسئولان سازمان بهداشت جهانی رسما از کشورهای جهان خواستند تا از قبول خون های اهدایی از طرف افرادی که به کشورهای زیکا زده سفر کرده اند خودداری کنند.

به گزارش شفا آنلاین، مقامات این نهاد سازمان ملل با اشاره به خطرات ناشی از شیوع تب زیکا در بسیاری از کشورها، اجرای تدابیر احتیاطی در مورد اشخاصی را که در بازگشت از کشورهای مورد سرایت این بیماری قصد اهدای خون خود را دارند امری ضروری عنوان کردند.
بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی تا کنون علاوه بر کشور برزیل با دست کم 4 هزار مورد ابتلا به این بیماری ویروس زیکا در کشورهای متعددی از جهان از جمله آمریکا شیوع پیدا کرده است.
روز گذشته ریک اسکات فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا نیز با انتشار خبر ابتلای 9 نفر از ساکنان این ایالت به بیماری زیکا در بخش هایی از فلوریدا وضعیت فوق العاده اعلام کرد و خواستار اقدامات احتیاطی فوری برای جلوگیری از شیوع این بیماری شد.
بیماری ناشی از ویروس زیکا معمولا با عوارضی از قبیل تب، التهاب و خستگی شروع می شود و عوارض آن دستکم یک هفته ادامه پیدا می کند.
گزیدگی مادران باردار با پشه های آئدس موجب انتقال ویروس زیکا و بروز ضایعات و نارسایی های موسوم به 'میکروسفالی' و کوچکی مغز و جمجمه کودکان نوزاد می شود.
تاکنون چند هز ار مورد تولد نوزاد با سر کوچک (میکروسفالی) در برزیل ثبت شده است که احتمال داده اند بدنبال ابتلای مادر به این ویروس در دوران بارداری رخ داده باشند و این احتمال در دست بررسی و مطالعه است و هنوز تایید نشده است.
زیکا از ویروس های منتقله از حشرات است و پشه های نوع آئدس می توانند آنرا منتقل کنند، این پشه می تواند علاوه بر ویروس زیکا منتقل کننده چند نوع بیماری ویروسی دیگر مانند تب زرد، تب دنگی، چیکن گونیا هم باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: