کد خبر: ۹۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 04
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>معاون وزیر بهداشت گفت: بیمارستان‌ها باید دارو و لوازم پزشکی بیماران را به قیمت‌ مصوب تهیه کنند و حق ندارند خارج از فرانشیزی که باید بیمار پرداخت کند از او مبلغی بگیرند، حتی اگر خارج از فهرست و فارماکوپه بیمارستانی بود باید بیمارستان هزینه را بپردازد.
به گزارش شفاآنلاین :رسول دیناروند با تبریک فراسیدن دهه ی مبارک  فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور خاطرات شکوهمند انقلاب اسلامی است  وعلی رغم فراز و نشیب‌هایی که کشورمان در زمینه‌های مختلف داشته است سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت و این دهه را گرامی می‌داریم.

معاون وزیر بهداشت افزود: جمهوری اسلامی پیشرفت‌های زیادی را در این سال‌ها داشته است و سختی های زیادی نیز کشیده ایم و باید این راه را ادامه دهیم تا به قله هایی که مردم ایستادگی کرده اند، برسیم.

دیناروند در ادامه به  اجرای پسابرجام اشاره کرد و گفت: قاعدتا تامین و تدارک دارو سرعت خواهد گرفت و امیدواریم صادرات دارو نیز توسعه پیدا کند.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در دوران تحریم ارتباط بانک‌های کشورمان به سختی انجام و هزینه‌های اضافی از واردکنندگان دریافت می‌شد که متاسفانه این هزینه‌ها بر قیمت داروهای بیماران تاثیر منفی داشت.

دیناروند در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: کسانی که بیمارستان‌ها را قبل از طرح تحول سلامت  دیده اند می‌دانند که قبل از این طرح هر بیمار باید یک یا دو نفر با خود در بیمارستان همراه داشت و متاسفانه میانگین ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و لوازم پزشکی 40 درصد بود. یعنی در 40 درصد موارد بیمار و همراه بیمار باید به فکر تامین دارو و لوارم پزشکی بودند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت از اوایل سال 93 تا به امروز، بیمارستان‌ها موظف هستند، داروها و لوازم پزشکی بیماران را به قیمت‌های مصوب تهیه کنند و مهم تر اینکه حق ندارند خارج از فرانشیزی که باید بیمار پرداخت کند از بیمار مبلغی را اخذ کنند، حتی اگر خارج از فهرست و فارماکوپه بیمارستانی باشد باید هزینه را بیمارستان پرداخت کند که در ظاهر موجب افزایش هزینه های بیمارستان‌ها می‌شود ولی در عمل یک مکانیزم خودکنترلی برای جلوگیری از هزینه‌های ابقایی بیمارستان نیز است.

رئیس سازمان غذا و دارو در خاتمه خاطرنشان کرد: این طرح خوشبختانه موجب رضایتمندی بیماران شده است، البته در حوزه سرپایی نیز بر بیماران خاص و صعب العلاج متمرکز شده‌ایم که حدود 300 قلم از داروهای آنها مشمول تفاهم نامه با بیمه‌ها است که فرانشیز  این داروها حتی در داروخانه‌های سرپایی زیر 10 درصد است و بیمار مجبور نیست بالای 10 درصد هزینه پرداخت کند در حالیکه چنین فرانشیزی در داروخانه‌های سرپایی همیشه 30 درصد بوده که به 10 درصد و کمتر از آن رسیده است.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: