کد خبر: ۹۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 04
شفا آنلاین>سلامت> اکنون در میانه زمستان هستیم شاید بخواهید در این فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا برای کاهش قرارگیری خودتان در معرض ویروس‌ها و باکتری‌ها کاری انجام دهید.
به گزارش شفا آنلاین،  یک کار ساده که به شما کمک می‌کند که احتمال ابتلایتان به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های میکروبی را کاهش دهید، شستن دست‌ها است.

       شستن دست‌ها
کاری ساده و موثر برای مقابله با میکروب‌ها است، به شرطی که به درستی آن را انجام دهید. به یاد داشته باشید که پیش از آماده کردن غذا، در حین انجام این کار و پس از آن دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید؛ پس از رفتن به توالت، عوض کردن پوشک بچه، سرفه‌کردن، عطسه کردن و فین کردن بینی، لمس کردن زباله‌ها یا لمس کردن حیوان یا غذای حیوان یا فضولاتش دست‌هایتان را بشویید. همچنین پیش و پس از مراقبت فرد بیمار یا فردی که جراحتی جزئی مانند بریدگی دارد، دست‌هایتان را بشویید.

       هنگامی که تکنیک مناسب شستن دست مطرح است، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا یک روش پنج مرحله‌ای را پیشنهاد می‌کنند: دست‌هایتان را با آب پاک گرم یا سرد جاری خیس کنید، شیر را ببندید و صابون را در دست بگیرید (از مصرف فراورده‌های ضدباکتری پرهیز کنید). بعد، دست‌های‌تان به همراه صابون به یکدیگر بمالید تا کف ایجاد شود. جلو و پشت دست‌ها را با کف بپوشانید و اطمینان حاصل کنید که کف به میان انگشتان و زیر ناخن‌ها هم رسیده باشد.

       برای 20 ثانیه یا بیشتر مالیدن دست‌ها با صابون و کف را ادامه دهید. شیر را دوباره باز کنید و دستتان را زیر آب جاری و پاک آبکشی کنید. در نهایت دست‌تان را با حوله تمیز یا هوای گرم خشک کنید.
سپید

HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: