کد خبر: ۹۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 01
شفا آنلاین>سلامت>دبیراجرایی کنگره بین المللی چالش های بالینی درمامایی، زنان ونازایی گفت:تحقیقات انجام شده درکشور نشان می دهد که حدود 11 تا 13 درصد زوج های ایرانی نابارور هستند؛ در واقع ازهر 6 زوج که تصمیم به بچه دار شدن می گیرند یک زوج صاحب فرزند نمی شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ساغر صالح پور امروز دوشنبه در نشست خبری کنگره بین المللی چالشهای بالینی در مامایی ، زنان و نازایی افزود: ناباروری چالش شایع در جهان است به طوری که آمار های جهانی نشان می دهد 15 درصد زوج ها نابارور هستند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ناباروری اختصاص به زنان ندارد، اظهار کرد:40 درصد علل و عوامل ناباروری به مردان و 60 درصد اختصاص به زنان دارد.
صالح پور به درمان موفق ناباروری درکشور اشاره کرد و افزود:ایران همگام با سایر کشورهای پیشرفته جهان، تمامی روش های درمان ناباروری و تکنولوژی نوین ART در کشور به خوبی امکان پذیر است .
دبیر اجرایی کنگره بین المللی چالشهای بالینی در مامایی، زنان و نازایی ادامه داد: در سالهای اخیر حفظ باروری در بیماران سرطانی وهمچنین بیماران دارای نقص ایمنی که ممکن است در برابر تشعشع رادیو اکتیو قرار گرفته باشند توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده و نتایج خوبی را نیز به همراه داشته است .
صالح پور افزود:تاکنون درمان ناباروری با تمام پیشرفت های پزشکی وعلمی توانسته است 40 تا 45 درصد موفقیت حاصل کند و این وضعیت باعث شده است چالش های زیادی دراین حوزه بین متخصصان و صاحبنظران مطرح شود.
وی اضافه کرد:افزایش سن بارداری، وضعیت سلامت زنان ازنظر تخمدان، کیست های شایع در زنان،لانه گزینی جنین ، سرطان های زنان و.... ازچالش های پیش رو است که باید به طور جدی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
**سیگار و قلیان خطر ابتلابه سرطان دهانه رحم را در زنان 14 برابر افزایش می دهد
در ادامه این نشست دکتر فرح فرزانه دبیرعلمی کنگره بین المللی چالش های بالینی درمامایی، زنان و نازایی به سرطان دهانه رحم اشاره کرد و افزود:سرطان دهانه رحم تنها سرطانی است که رفتار جنسی پرخطر یکی از فاکتورهای مهم ابتلا زنان به این سرطان محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه اگررفتارهای پرخطرجنسی وجود نداشته باشد 99 درصد این سرطان ریشه کن خواهد شد،اظهار کرد : شروع زودهنگام ارتباط جنسی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را در زنان افزایش دهد.
فرزانه تصریح کرد:همچنین سیگارو قلیان ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان 14 برابر افزایش می دهد.
دبیرعلمی کنگره بین المللی چالشهای بالینی در مامایی ، زنان و نازایی یاداور شد: 99 درصد موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم با ویروس که وارد بدن می شود بروز می کند و ما انتظار داریم که این سرطان مانند بیماری آبله در کشور ریشه کن شود.
متخصص انکولوژی با بیان اینکه یکی از روش های پیشگیری از سرطان دهانه رحم واکسیناسیون است گفت: تزریق واکسن و آموزش دختران و پسران در سن نوجوانی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.
فرزانه یادآور شد:این سرطان بیشتر در سنین 30 تا 35 و 55 تا 60 سالگی می تواند بروز کند که البته سال ها طول می کشد که سرطان دهانه رحم ایجاد شود.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به سرطان رحم اشاره کرد و گفت : سرطان رحم قابل پیشگیری است و تشخیص این بیماری در میان زنان به راحتی می تواند صورت گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: 99 درصد سرطان رحم در مراحل اولیه قابل پیشگیری است و مهمترین علائم این بیماری خونریزی های غیر طبیعی رحم است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سرطان تخمدان، رحم و دهانه رحم از شایع ترین سرطان های زنان به شمار می رود افزود: سرطان تخمدان علائمی ندارد و با غربالگری نمی توان این بیماری را تشخیص داد. گاهی دیده شده بیمار ماهها به دلیل نفخ شکم به متخصصان گوارش مراجعه کرده است.
دبیرعلمی کنگره بین المللی چالشهای بالینی درمامایی، زنان و نازایی گفت: انجام آزمایش پاپ اسمیر در تشخیص سرطان رحم از اقدامات غربالگری است که ضایعات پیش سرطانی قابل تشخیص است .
وی اظهار کرد : درمان سرطان های زنان کار تیمی است که نیاز به همراهی سایر متخصصان در این حوزه دارد.

** برگزاری کنگره بین المللی چالشهای بالینی در مامایی ، زنان و نازایی
دبیر علمی این کنگره در این باره گفت:این کنگره برای اولین بار است که در ایران برگزار می شود و چالش های بالینی و مشکلات انواع بیماری های زنان و نازایی و همچنین تشخیص و درمان را مورد بررسی قرار می دهد.
فرزانه یاد اور شد: در این کنگره سعی شده است که آخرین روش های درمانی ناباروری زنان و چالش های این حوزه با همکاری وزارت بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، انجمن زنان ، مرکز تحقیقات باروری و ناباروری تبادل نظر صاحبنظران قرار گیرد.
این فلوشیب انکولوژی گفت در این کنگره 18 سخنران از آمریکا و اروپا به ایراد سخنرانی در زمینه تازه ترین دستاوردهای علمی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های زنان می پردازند و سخنرانان ایرانی نیز همگی از اساتید طراز اول دانشگاه های کشور هستند که در این زمینه مطالب خود را ارائه خواهند کرد.
وی ادامه داد:غربالگری در سه ماهه اول زندگی، بررسی هایی در مورد اختلالات نوزادی، بررسی های ژنتیکی و عدم لانه گزینی و سقط های مکرر ازجمله محورها و مباحثی است که در این کنگره به بحث و بررسی گذاشته می شود.
اولین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی ایران در روزهای 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: