کد خبر: ۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 03
شفا آنلاین>سلامت>نزدیک به 80درصد از افرادی که در غرب زندگی می‌کنند کمر درد را در طول زندگیشان تجربه کرده‌اند. اما با پی گرفتن انجام حرکات ورزشی صحیح می‌توانیم از عود مجدد آن جلوگیری کنیم.
به گزارش شفا آنلاین،   سبک زندگی، ژنتیک، ارگونومی، صدمات ورزشی و بالاخره بدشانسی از جمله دلایل بروز کمر درد هستند. در اغلب مواقع علت زمینه‌ای کمر درد مشخص نیست. معمولا اولین کمر درد حدود یک هفته یا کمی بیشتر طول می‌کشد. اما فرد در طی یک سال مجددا شاهد عود این دوره‌های دردناک خواهد بود. محققان و پزشکان این دوره‌های تکراری درد را «مارپیچ بیماری» می‌نامند که شخص را زمین گیر می‌کند.

 درد موجب عدم تحرک فرد و عدم تحرک منجر به ضعیف شدن عضلات و مفصل‌ها می‌شود و لذا فرد نمی‌تواند به زندگی طبیعی قبلی خود برگردد و در نتیجه مارپیچ شتاب بیشتری می‌گیرد. پیشگیری از کمر درد به خصوص برای افرادی که حداقل آن را یک بار تجربه کرده‌اند خواسته‌ای است که مطالعات کمی پیرامون آن انجام شده است. محققان دانشگاه سیدنی استرالیا اقدام به بررسی و تجزیه تحلیل این مطالعات کردند.

       در این مطالعات تغییر سبک زندگی، پوشیدن کفش‌های طبی، بستن کمربند، برنامه‌های مختلف ورزشی و بالاخره کسب آگاهی‌های بیشتر در باره بیماری، روش‌های موثر پیشگیری از کمر درد معرفی شده‌ بودند. اما آنها به این نتیجه رسیدند که بستن کمربند طبی و یا پوشیدن کفش طبی هیچگونه تاثیری در پیشگیری از کمر درد ندارد زیرا به کار بردن این روش‌ها مانع عود مجدد کمر درد بیماران نشده بود.

 اما انجام تمرینات ورزشی تنها عاملی بود که در مورد بیماران مورد مطالعه موثر واقع شده بود. نکته قابل توجه این است که نوع ورزش اهمیتی ندارد. محققان بر این باورند که ورزش‌های استقامتی و یا ورزش‌های هوازی و یا ترکیبی از این دو اما به صورت مستمر سه بار در هفته برای مدت دو ماه یا بیشتر کاملا می‌تواند از عود مجدد درد جلوگیری کند.سپید
NewYorkTimes
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: