کد خبر: ۹۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 31
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستگیری یکی از پرستاران ایرانی به دست گروه های تکفیری بر خلاف قواعد بین المللی و محکوم است.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی  با بیان این مطلب افزود: البته تلاش مسئولان برای آزادی وی ادامه دارد.
سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: یکی از پرستاران مرد ایرانی که چندی پیش به داوطلبانه برای رسیدگی به مجروحان دفاع از حرمین شریفین در عراق و سوریه رفته بود مدتی است که توسط گروه های تکفیری اسیر شده است.
حریرچی ادامه داد: این پرستار فداکار ایرانی، در مدتی که در عراق و سوریه برای رسیدگی به مجروحان فعالیت داشته، زحمات زیادی کشیده است.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: گروه های تکفیری یک نیروی بهداشتی - درمانی را که برای نجات جان مجروحان به منطقه جنگی رفته است و باید مطابق قواعد بین المللی در جنگ ها مصونیت دارند را به اسارت گرفته اند که چنین عملی غیر انسانی، غیر قانونی و محکوم است.
حریرچی گفت: مقامات مسئول دولت ایران بعد از اسارت این پرستار ایرانی، تلاش زیادی برای آزادی وی انجام داده اند که این تلاش ها ادامه دارد و امیدواریم به نتیجه برسد.
این پرستار ایرانی مدتی پیش به عنوان کادر پزشکی برای رسیدگی به مجروحان رزمنده مدافع حرم به عراق و سوریه اعزام شده بود به دست گروه های تکفیری اسیر شد.
سید حسن هاشمی ،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به اسارت پرستار ایرانی به دست تکفیری ها اشاره کرده بود.ایرنا
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، آموزش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: