کد خبر: ۹۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 31
رئیس هیات مدیره انجمن بیمارستان های خصوصی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس هیات مدیره انجمن بیمارستان های خصوصی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی بیمارستان های خصوصی قرمز است گفت: متأسفانه بیمارستان های خصوصی حدود300میلیارد تومان از بیمه ها طلبکارند و دستشان هم به جایی بند نیست.
دکتر کوروش شمیمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: بیمارستان های خصوصی کشور حدود 300میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارند و این بدهی ازچند ماه تا یک سال باقی می ماند و دست بیمارستان ها هم به جایی بند نیست؛ متأسفانه به رغم عدم حمایت از ما، باز هم به بیماران خدمات ارائه می دهیم.

وی همچنین افزود: حال آن که برای وسایلی هم که تهیه می کنیم هیچ گونه حمایتی از سوی وزارتخانه و سایر جاها از ما نمی شود. قیمت ها نیز بدون نظارت وزارتخانه بالا می رود و واسطه ها گرفتارمان کرده اند؛برای نمونه دستگاهی را که 4سال پیش 10 میلیون تومان می خریدیم در حال حاضر باید 100میلیون تومان بخریم.

شمیمی خاطرنشان کرد: در واقع ما چوب خور سیستم شده ایم؛ هر چیزی که می شود چوبی بر سر پزشکان می زنند و می گویند این گونه شد و... در حالی که مشکل از پزشکان نیست بلکه مشکل مدیریت است که باید فکر کنند بیمارستان ها خدمات سنگینی را به مملکت می دهند و این درصد ارائه خدمات بیمارستان های خصوصی را تحت فشار شدید قرار داده است.

وی افزود: بنابراین  من صد در صد در صد موافق صحبت های دکتر نوروزی- مشاور وزریربهداشت در بیمارستان های خصوصی- هستم که بیمارستان های خصوصی سوددهی ندارند.

وی با اشاره به این که متأسفانه شاهد تعطیل یا نیمه تعطیل شدن تعدادی از بیمارستان های خصوصی هستیم؛ تأکید کرد: به نظر من برای حل این مشکلات بیمه های درمانی باید تحت نظارت وزارت بهداشت قرار بگیرند تا برای نمونه 6 تا ارباب نداشته باشد. بلکه باید یک متولی داشته باشند. حال آن که الان بودجه؛ حکم؛ شلاق و بی احترامی هر یک در دست کسی است که در این صورت کار به درستی پیش نمی رود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: