کد خبر: ۹۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 30
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که نوسازی صنعت داروسازی کشور از اولویت های اصلی و مهم ترین دستاوردهای اجرای برجام و لغو تحریم ها خواهد بود.
به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی روز شنبه در حاشیه بازدید از شرکت مهندسی و ساخت توربین و ژنراتور مپنا افزود: لغو تحریم ها تاثیر گسترده ای در بخش بهداشت و درمان خواهد داشت ومهمترین دستاوردها بایدنوسازی و بازسازی صنعت داروسازی کشور باشد.
وی افزود: باید بتوانیم تولیدات خود را از نظر کیفی به نحوی ارتقاء ببخشیم که بخشی از بازارهای منطقه را تصاحب کنیم و در حوزه تجهیزات پزشکی این گام اول است.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به منظور توجه به اقتصاد مقاومتی، نگاه ما در دوره پس از تحریم ها انتقال دانش فنی و فناوری، ایجاد اشتغال در داخل کشور و توجه به صادرات استو.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حوزه آموزش هم باید بتوانیم فاصله ها را به حداقل برسانیم، باید دوره های پیش تبادل دانش وتبادل اساتید را داشته باشیم و مراکز پژوهشی ما ارتباط فعالی با کشورهای اروپایی و آمریکا داشته باشند، با این هدف که بخش تولید و فناوری را در داخل کشور ارتقاء ببخشیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همکاری با مپنا در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی اظهار داشت: وزارت بهداشت با مپنا در ساخت تجهیزات پزشکی همکاری می کند.
وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم در ساخت تجهیزات پزشکی همچنین تجهیزات مصرفی پزشکی که در رشته های ارتوپدی، جراحی و دندانپزشکی کاربرد دارد، بتوانیم همکاری مشترکی را آغاز کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدوارم بتوانیم در جهت انتقال دانش و فناوری در جهت تولید نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه اقدام کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: