کد خبر: ۹۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 30
شفا آنلاین>سلامت>معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدالت در سلامت با کاهش 40 درصدی پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم محقق شد.
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا داود آبادی فراهانی روز شنبه در مراسم رونمایی از طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت مناطق حاشیه نشین مشهد افزود: اجرای طرح تحول نظام سلامت بر دو پایه عدالت و ارتقای کیفی خدمات سلامت بنیانگذاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی جزو اولویت های اول کشور قرار گرفته است.
وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مردم کشور به دلیل پرداخت هزینه های سرسام آور درمانی از طبقه متوسط به طبقه فقیر جامعه تبدیل می شدند و حتی برخی برای پرداخت این هزینه ها مجبور به فروختن خودرو و منازل خود می شدند.
داود آبادی فراهانی گفت: طبق برنامه پنجم توسعه کشور پرداختی از جیب مردم بنا بود از 70 درصد به 30 درصد کاهش یابد که با اقدامات دولت یازدهم این امر محقق شد.
وی کاهش پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم را اقدامی منحصر به فرد از سوی دولت عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه گردش مالی حوزه سلامت 800 میلیارد ریال است، دولت باید هشت هزار میلیارد ریال به این حوزه اختصاص می داد تا یک درصد از پرداختی ها از جیب مردم کم شود.
وی منابع در نظر گرفته شده به طرح تحول نظام سلامت را 100 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: تمام این مبلغ تخصیص پیدا نکرد اما با همین میزان اقدامات موثر و تحول بسیار در عرصه سلامت کشور صورت گرفت.
معاون فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اگر حوزه درمان در اجرای طرح تحول نظام سلامت ابتدا مورد اولویت قرار گرفت، بدین دلیل بود که کنشگری در حوزه درمان در زمان کوتاهی قابل رویت است اما در حوزه بهداشت روند آرام دارد.
وی گفت: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت 30 درصد جمعیت مناطق روستایی زیرپوشش خدمات بهداشتی رایگان قرار داشتند اما اکنون با اضافه شدن حاشیه نشینان و ساکنان شهرهای کوچک این میزان به 55 درصد رسیده است.
وی افزود: با احتساب جمعیت روستایی، حاشیه نشینان کلانشهرهای کشور و شهرهای دارای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت، حدود 40 میلیون نفر زیر پوشش خدمات بهداشتی رایگان قرار دارند.
رونمایی از طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و ارائه خدمات فعال به ساکنان حاشیه شهر مشهد امروز همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مرکز جامعه سلامت حجت مشهد انجام شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: