کد خبر: ۹۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 30
با حضور وزیر بهداشت؛
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> 2875 پایگاه و مرکز سلامت امروز (روز شنبه) با حضور وزیر بهداشت در مرکز سلامت جامعه مهدی آباد در ساوجبلاغ استان البرز افتتاح می شود.
به گزارش شفاآنلاین : برنامه ارتقای سلامت حاشیه نشینان یکی از بخشهای فاز دوم طرح تحول طرح تحول سلامت است که در حوزه بهداشت اجرا می شود.
در این برنامه حدود دو هزار پایگاه سلامت و بیش، از هشتصد مرکز جامع سلامت برای حدود 10میلیون نفر ساکن در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک بین 20 نا 50 هزار نفر افتتاح می شود.
در این برنامه برای هر 12 هزار و 500 نفر درحاشیه شهرها یک پایگاه سلامت و برای هر 25 تا 50 یک مرکز جامع سلامت راه اندازی می شود.
در پایگاههای سلامت به ازای هر دو هزار و 500 نفر یک مراقب سلامت بکارگیری می شود که در صورت مراجعه نکردن مردم به صورت فعال به خانه آنان مراجعه می کنند.
افزایش مراقبت و غربالگری بیماری های غیر واگیر، مشاوره بهداشت روان، آموزش تغذیه سالم، پیشگیری و کنترل اعتیاد، آموزس پیشگیری کنتل خشونت، خدمات ویژه زناندآسیب دیده، و کنترل آسیبهای اجتماعی از جمله خدمات این مراکز است که از امروز فعالیت خود را در 17 استان آغاز می کنند.
این مراکز در استانهای تهران، البرز، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، یزد، هرمزگان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، ، زنجان، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، قزوین، اصفهان قم راه اندازی می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: