کد خبر: ۹۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>سلامت>مسئول گروه ژنتیک پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان گفت: مرحله آزمایشگاهی و نیمه صنعتی تولید داروی ایرانی درمان سکته قلبی (TPA) به اتمام رسیده و در آستانه ورود به مرحله صنعتی است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر کامران قائدی روز پنجشنبه در دومین سمپوزیوم جنین شناسی در اصفهان افزود: تولید دارو و پروتئین نو ترکیب درمان سکته قلبی (TPA) یکی از برنامه های پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان است که به سمت صنعتی شدن در حرکت است.
وی با بیان اینکه این دارو از شیر بز تراریخته متولد شده در این پژوهشکده استخراج شده است اظهار کرد: این دارو منجر به حل شدن لخته های خونی بویژه در موقع سکته می شود.
وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت پژوهشکده رویان در اصفهان از سال 1384 گفت: این پژوهشکده بصورت فعال وارد عرصه شبیه سازی ، ژنتیک، باروری و ناباروری و سلول های بنیادی شد و یکی از پژوهشکده های موفق کشور بشمار می آید.
وی یکی از عرصه های مهم در باروری را بحث های مولکولی خواند و افزود: انجمن جنین شناسی اصفهان با همکاری پژوهشکده رویان کارهای ارزشمندی در این زمینه از جمله عوامل مولکولی و ژن های باروری و ناباروری انجام داده که حاصل آن مقاله های مختلف است.
قائدی از دیگر فعالیت های این پژوهشکده را طرح های تحقیقاتی ژنتیکی درباره بیماری های نرودژنراتیو ( تحلیل عصبی پشرونده) و بررسی عوامل مولکولی آنها عنوان و تصریح کرد: پس از بررسی عوامل مولکولی وارد مرحله بالینی و کلینیکی برای درمان بیماری ها می شویم.
مسئول گروه ژنتیک پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان همچنین درباره تولید داروی ضد سکته قلبی گفت: گله ای از بزهای تراریخته در این پژوهشکده وجود دارد که در شیر آنها به داروی ضد سکته قلبی (TPA) دست یافتیم.
قائدی افزود: فعالیت های بیولوژیک دارو با پایداری بالا تایید شده و در آزمایش های صورت گرفته، لخته خون را حل کرده است.
وی با بیان اینکه تولید این دارو در زمان حاضر فقط در انحصار آمریکاست اظهار کرد: در صورت موفقیت در تولید صنعتی این دارو، ایران دومین کشور در دنیا و نخستین کشور در خاورمیانه در این زمینه است.
رییس پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان نیز پیش از این گفته بود: با تزریق سریع داروی TPA به بیمار سکته قلبی، امید بهبودی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و عوارض جانبی سکته مانند ناکارآمدی قلب نیز رفع می شود.
دکتر نصراصفهانی در عین حال تاکید کرد: تولید دارو یک فرایند چند ساله است و نباید انتظار داشت که یک دارو در چند ماه تولید و وارد بازار شود.
دومین سمپوزیوم تازه های جنین شناسی در حوزه تحقیقات و درمان روز پنجشنبه در پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان در اصفهان برگزار شد.
این گردهمایی از سوی انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران با همکاری پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان و با هدف آشنایی متخصصان، پژوهشگران و علاقه مندان با تازه های جنین شناسی به مدت یک روز برگزار شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: