کد خبر: ۹۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 29
شفا آنلاین>اجتماعی>دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تمدید دوساله دوره پیش دانشگاهی در مدارس کشور خبر داد و گفت: تا زمانی که نظام جدید آموزشی به طور کامل اجرا نشود دوره پیش دانشگاهی حذف نخواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی نوید ادهم  با اشاره به اینکه ادامه تحصیل دانش آموزان در دوره پیش دانشگاهی تا سال تحصیلی 97- 96 ادامه خواهد داشت، افزود: در آخرین جلسه  شورای عالی آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدیم تا زمانی که دانش آموزان نظام آموزشی 6-3-3 به مرحله پیش دانشگاهی نرسند این مقطع حذف نخواهد شد بنابراین  در سال 97  دوره پیش دانشگاهی حذف و دوره متوسط سه ساله جایگزین آن خواهد شد.

وی با رد برخی اخبار  مبنی بر  اینکه  پیش دانشگاهی تا سال دیگر حذف خواهد شد، اظهار داشت: این‌گونه اخبار فقط  خانواده‌ها را سر گردان  خواهد کرد بنابراین  مسئولان آموزش و پرورش باید خودشان به این موضوع‌ها توجه داشته باشند.

نوید ادهم  ادامه داد:  دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی سال تحصیلی آینده نیز همانند دیگر دانش آموزان در مدرسه حضور می‌یابند و به تحصیل خود در آن مقطع ادامه می‌دهند  و تا زمانی که نظام جدید آموزشی به طور کامل اجرا نشود دوره پیش دانشگاهی حذف نخواهد شد.

وی اظهار داشت: زمانی که پیش‌دانشگاهی طراحی شد، نیاز جامعه اقتضا می‌کرد یک دوره‌ یک ساله حد واسط بین آموزش و پرورش و آموزش عالی وجود داشته باشد؛ لذا طراحی آن دوره، در آن زمان کاملاً توجیه‌پذیر و به لحاظ کارشناسی  قابل دفاع است. البته  با گذشت زمان، تحولاتی در محیط اتفاق افتاد و ما از نظر مبانی تعلیم و تربیت دینی، فعالیت کارشناسی و مطالعات تطبیقی، به این نتیجه رسیدیم که دبستان را ۶ ساله کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه  خبر تغییر رشته‌های تحصیلی دانش آموزان از سال تحصیلی آینده را تکذیب کرد و گفت: دانش آموزان از سال تحصیلی آینده همچنان در شاخه نظری در چهار رشته ریاضی، انسانی، تجربی و معارف اسلامی و در شاخه هنرستانی در دو رشته فنی حرفه‌ای و کار دانش تحصیل خواهند کرد.


البته رشته‌های تحصیلی فنی  حرفه‌ای از 43 رشته به 27 رشته کاهش خواهد یافت. به این موضوع در سند تحول آموزش و پرورش هم تأکید شده است چرا که سیاست آموزش و پرورش هم اکنون متمایل به سمت آموزش‌های عمومی است. علاوه بر آن در نظر داریم دروسی را به دوره متوسطه دوم دانش آموزان اضافه کنیم تا آنها خوب زیستن را یاد بگیرند.

به گفته نوید ادهم  از سال تحصیلی آینده برخی از معلم‌ها آموزش های  لازم را درباره آسیب‌هایی که دانش آموزان را درگیر کرده، خواهند دید و آنها وارد کلاس‌های درس خواهند شد.

وی با اشاره به تألیف کتاب‌های جدید برای مقطع دوم متوسطه، گفت: از سال تحصیلی آینده درس انسان و مهارت زندگی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تدریس می‌شود و همچنین دروس مدیریت خانواده و سبک زندگی، انسان و محیط زیست، سلامت و بهداشت، تفکر و سواد رسانه‌ای و کارگاه کارآفرینی و تولید از جمله دروس جدیدی هستند که به کتاب‌های دانش آموزان دوره دبیرستان اضافه می‌شود.همچنین  دانش‌آموزان دبیرستانی از سال تحصیلی آینده هفته‌ای 35 ساعت و هنرستانی‌ها هفته‌ای 40 ساعت در مدرسه تحصیل خواهند کرد.

نوید ادهم افزود: همچنین برای دروس آزمایشگاه فیزیک و شیمی دانش آموزان دبیرستانی کتابی جدا تألیف خواهد شد و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و ساعات تدریس درس ادبیات فارسی برای پایه‌های دهم تا دوازدهم به چهار ساعت در هفته افزایش خواهد یافت.ایران
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: