کد خبر: ۹۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 28
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>زن مبتلا به سوء مصرف نوشابه های گازدار به علت کم خونی شدید در بیمارستان بستری شد و تحت درمان با تکنیک تعویض خون قرار گرفت.
  به گزارش شفا آنلاین،به نقل از دیلی میل کتی سالیوان 41 ساله، در روز بیش از 6 لیتر نوشابه می‌نوشد و حتی یک روز را هم نمی‌تواند بدون نوشیدن نوشابه سپری کند. با وجود هشدار پزشکان مبنی بر خطر مرگی که وی را در اثر نوشیدن نوشابه تهدید می‌کند، کتی بازهم با نوشیدن نوشابه در روز 2400 کالری مصرف می‌کند و 2 هزار پوند در سال متحمل هزینه برای خرید نوشابه می‌شود.

پزشکان این عادت کتی سالیوان انگلیسی را به نوعی وابستگی به نوشابه‌های گاز دار معرفی کردند و هشدار دادند در صورت تعویض نشدن خون او و انجام نگرفتن مراقبت‌های ویژه احتمال مرگ نیز وجود دارد.  کتی که  با خوردن  نوشابه در روز 163 قاشق چایخوری شکر مصرف می‌کند به هیچ وجه قادر نیست وابستگی‌اش را ترک کند. وی می‌گوید، هر زمان که برای ترک نوشیدن نوشابه تلاش کردم، بشدت علائم ترک مرا آزار داد و تا کنون هیچ روش درمانی برای ترک نوشابه مؤثر نبوده است.

تنها امیدم به درمان با تکنیک هیپنوتیزم است. کتی سالیوان مادر سه فرزند است و با وجود اینکه به طور مادرزادی تنها یک کلیه دارد و از مضرات  این عادت مرگبار آگاه است به هیج وجه نمی‌تواند عادتش را ترک کند.کتی ادامه می‌دهد، عادت نوشیدن نوشابه باعث شده است، دندان هایم را از دست بدهم، سیستم ایمنی بدنم ضعیف شده و مرتب در معرض ابتلا به آنفلوانزا هستم؛ این اعتیاد زندگیم را مختل کرده است، اگرچه هنوز اعتیاد وابستگی به مصرف نوشابه های گازدار از سوی جامعه پزشکان جدی گرفته نمی‌شود، اما اعتیاد به این نوشیدنی فاجعه انگیز است.

 هر بطری یک لیتری آن ،در حدود 400 کالری انرژی دارد و معادل مصرف 27 قاشق چایخوری شکر است. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت نیاز به مصرف شکر را برای هر نفر شش قاشق چایخوری در روز اعلام کرده است. کتی می‌گوید، تا کنون سه بار تحت تکنیک درمانی تعویض خون قرار گرفته‌ام و دچار کم خونی شدید هستم، اما انگار این نوشیدنی تنها ماده غذایی است که مرا سیر کرده، خستگی را از من دورساخته و  استرس را از من دور می‌کند. به امید روزی هستم که این کابوس پایان پذیرد و من دیگر نوشابه مصرف نکنم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: