کد خبر: ۹۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 27
شفاآنلاین :سیاسی >اجتماعی >حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان گفت: ایمان به همه پیامبران الهی آموزه اسلام است و اسلام هراسی و توهین به مقدسات کمک به تروریسم است.

به گزارش شفاآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در دیداری که ظهر سه شنبه به وقت محلی در واتیکان انجام شد، همچنین لزوم همراهی و همکاری بیشتر کشورها و سازمان های بین المللی را برای رفع آلام بشری و توقف هرچه سریعتر درگیری و جنگ مورد تاکید قرار دادند.
استقبال از توافق هسته ای و اهمیت تعهد طرفین بر اجرای آن، مباحث مربوط به خاورمیانه و ضرورت تلاش برای حل و فصل سیاسی مسائل این منطقه از دیگر محورهای مورد گفت وگو در این نشست بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و رهبر کاتولیک های جهان، با تاکید براینکه ادیان الهی و آسمانی، مروج صلح و پرهیز از خشونت و افراطی گری هستند، ملت ها و کشورهای جهان را به تلاشی فراگیر برای استقرار صلح در جهان فراخواندند.
رئیس جمهوری در این دیدار، با اشاره به آموزه اسلامی ایمان به همه پیامبران الهی و به ویژه عیسی مسیح (ع)، احترام به ادیان الهی و همزیستی یهودیان و مسیحیان در کنار مسلمانان را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و بر ضرورت استفاده از سرمایه ایمان و معنویت برای حل معضلات امروز جامعه بشری تأکید کرد.
روحانی، برچیدن سلاح های کشتار جمعی از جمله تسلیحات اتمی را لازمه صلح و امنیت جهانی برشمرد و از پاپ فرانسیس خواست بر این خواسته مشترک رهبران دینی جهان تأکید نماید.
رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت اقدام جدی جهانی علیه خشونت و افراطی گری، تصریح کرد: اسلام هراسی و اقداماتی که با توهین به مقدسات، احساسات مسلمانان را تحریک می کند، کمک به جریانات تروریستی است.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان نیز در این دیدار احترام به مقدسات ادیان را لازمه کمک به صلح و معنویت در جامعه جهانی دانست.
در پایان این دیدار، رهبر کاتولیک های جهان از حسن روحانی خواست که برای او دعا کند و دکتر روحانی نیز گفت ما همه محتاج دعا هستیم.
رئیس جمهوری کشورمان همچنین با نخست وزیر واتیکان نیز دیدار و درخصوص روابط دو جانبه، مسایل منطقه ای و جهانی گفت و گو کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: