کد خبر: ۹۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 27
شفا آنلاین>سلامت>سلامت جنسی >نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، تناوب سردردهای آزاردهنده میگرنی با نزدیک شدن به دوران یائسگی افزایش می‌یابد.
به گزارش شفا آنلاین،   یکی از نویسندگان این مطالعه، ریچارد لیپتوون مدیر مرکز سردرد مونته‌فیوره و معاون مغز و اعصاب دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین در شهر نیویورک می‌گوید: «تغییرات هورمون‌های زنانه از جمله استروژن و پروژسترون که در طول یائسگی رخ می‌دهد، ممکن است باعث شروع سردرد و افزایش مدت زمان آن شود.» تحقیقات جدید با مشارکت بیش از 3 هزار و 600 زنی که پیش و در طول دوره یائسگی دچار میگرن بودند، انجام شده است.

خطر ابتلا به میگرن با تناوب بالا (10 بار یا بیشتر در طول یک ماه) در طول دوره گذر به یائسگی که با نشانه قاعدگی نامنظم مشخص می‌شود تا 60 درصد افزایش می‌یابد.

       مطالعه انجام شده نشان می‌دهدکه خطر میگرن در آخرین دوره پس از یائسگی، زمانی که زنان به پایین‌ترین سطح استروژن می‌رسند، بیشترین میزان را دارد. نویسنده اصلی این تحقیق، وینسنت مارتین، مدیر مشترک دردهای سر و صورت در موسسه علوم اعصاب دانشگاه سینسیناتی می‌گوید: «زنان به پزشکان خود گفته بودند که سردردهای میگرنی آن‌ها با نزدیک شدن به دوران یائسگی افزایش می‌دهد، در حال حاضر گفته‌های آن‌ها به ما ثابت شده است.»

 یلنا پاولویک، یکی از همکاران این تحقیق و پزشک معالج مغز و اعصاب مرکز سردرد مونته‌فیوره و استادیار بخش مغز و اعصاب دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین می‌گوید: «شرایطی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها به زنان در حال نزدیک شدن به دوران یائسگی که از سردردهای میگرنی نیز رنج می‌برند، کمک کرد. پزشکان می‌توانند درمان‌های هورمونی را برای کنترل تغییرات هورمونی در طول دوران یائسگی و پیش‌یائسگی، تجویز کنند.» این مطالعه روز 21 ژانویه در ژورنال دردهای سر و صرت منتشر شده است.health Day
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: