کد خبر: ۹۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 26
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، با اشاره به اینکه براساس آمارهای جهانی سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور دچار سکته مغزی می‌شوند، گفت: دو سوم این افراد دچار معلولیت شده و بخش عمده‌ای نیاز صد درصدی به خدمات توانبخشی دارند.

به گزارش شفاآنلاین : رضا سلمان روغنی در نشست خبری که به‌منظور برگزاری نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی‌، توانبخشی و الکترودیاگنوز انجام شد، اظهار داشت: این کنگره چهاردهم تا شانزدهم بهمن‌ماه در هتل المپیک با شعار «توانبخشی، تلاشی همگانی» برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای کنگره شامل توانبخشی بیماری‌ها و آسیب‌های مغز، نخاع و اعصاب، همچنین طب اختلالات اسکلتی، عضلانی، ستون فقرات و توانبخشی است.

فلوشیپ ستون فقرات ادامه داد: کاربردهای سونوگرافی در طب فیزیکی بررسی و شروع اقدام عملی در ارتباط با قوانین توانبخشی سازمان جهانی بهداشت، همچنین سندرم‌های درد و تازه‌های الکترودیاگنوز از دیگر محورهای نوزدهمین کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران است.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره سالیانه طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز تصریح کرد: تمرکز کنگره امسال استفاده از همکاری و تعامل همه تیم‌های توانبخشی و ارائه‌دهندگان خدمت در حوزه توانبخشی است. همچنین این کنگره دارای حداکثر امتیاز بازآموزی برای رشته‌های طب فیزیکی و توانبخشی، روماتولوژی، پزشکان عمومی، کاردرمانی، پزشکی ورزشی، گفتار درمانی، پرستاری و... است.

سلمان روغنی ادامه داد: در این کنگره بر روی تازه‌های روش‌های درمانی که به کاهش درد در بیمار کمک می‌کند، تأکید داریم. همچنین موضوع حداقل هزینه، درد، تزریق با هدایت سونوگرافی نیز در این کنگره مورد توجه است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار داشت: بر اساس آمارهای جهانی سالانه در ایران حدود 400 هزار نفر برای اولین بار دچار سکته مغزی می‌شوند که دو سوم آنها دچار معلولیت می‌شوند، همچنین بخش عمده‌ای از این افراد شامل 200 هزار نفر نیاز به خدمات توانبخشی دارند، به همین دلیل موضوع سکته مغزی و توانبخشی اعصاب در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمردرد و دیسک کمر، صد درصد نیاز به جراحی ندارد و 95 درصد بیمارانی که دیسک کمر داشته را بدون عمل جراحی و با استفاده از روش‌هایی همچون درمان فیزیکی، دارویی و تزریقات تخصصی می‌توان درمان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: