کد خبر: ۹۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 25
شفا آنلاین>سلامت>پورتال سلامت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به همت دانشکده علوم پزشکی و مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک این واحد و به منظور ذخیره سازی و دسترسی آسان به اطلاعات پزشکی بیماران به صورت آنلاین راه اندازی و رونمایی شد.

 به گزارش شفا آنلاین، رئیس مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک این واحد با بیان اینکه پایش، پیشگیری و درمان بیماری ها از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است، افزود: پورتال سلامت دانشگاه در قالب نرم افزار با گردآوری و پایش اطلاعات پزشکی افراد بر اساس معاینات و آزمایش های صورت گرفته، کمک قابل توجهی در زمینه پیشگیری و تشخیص بیماری ها ارائه می دهد و بیماران می توانند به اطلاعات، تاریخچه معاینه ها و آزمایش های مربوط به خود در هر نقطه ای از دنیا دسترسی آنلاین داشته باشند.
دکتر محسن سلمان نژاد ادامه داد: این نرم افزار به گونه ای تعبیه شده است که بر اساس مشخصات و تقویم سلامت ویژه هر فرد، به صورت خودکار از طریق پیامک اقدام به یادآوری آزمایش ها و معاینه های دوره ای می کند.
وی گفت: همچنین در این نرم افزار بر اساس بیماری تشخیص داده شده در فرد، اطلاعاتی در زمینه بیماری در صفحه پروفایل ذخیره می شود.
سلمان نژاد خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه هایی که برای این مرکز درنظرگرفته شده است، راه اندازی کلینیک روان شناسی و کلینک تغذیه است، که در آینده ای نزدیک فعال خواهند شد.
دکتر علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات نیز با بیان اینکه مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک به منظور رسیدگی به وضعیت سلامت و بهداشت اساتید، دانشجویان و کارکنان این واحد راه اندازی شده است، افزود: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. هر فردی با انجام آزمایش ها و معاینه های پزشکی به صورت دوره ای و مداوم می تواند از وضعیت جسمانی و روانی خود مطلع شود و به تبع آن، این امر می تواند در کاهش هزینه های درمانی نیز تأثیر به سزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: اساتید، دانشجویان و به خصوص کارمندان در صورت برخورداری از سلامت کامل می توانند در انجام وظایف و فعالیت های خود بهترین عملکرد را داشته باشند.
عباسپور با اشاره به اینکه توجه به سلامت دانشجویان از جمله اهداف اولویت دار واحد علوم و تحقیقات است، افزود: بر همین اساس در برنامه ای که برای مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک واحد علوم و تحقیقات درنظرگرفته شده است، علاوه بر اساتید و کارکنان، دانشجویان نیز در اولویت این طرح قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: آگاه کردن مردم از بیماری های گوناگون به ویژه بیماری های خطرناک و عوارض ناشی از آنها که می توان تنها با یک پیشگیری ساده از ابتلا به آن جلوگیری کرد، از جمله وظایفی است که باید به آن مبادرت ورزید و این مرکز سلامت می تواند در این امر نقش بسزایی ایفا کند.
عباسپور با اشاره به اهمیت موضوع تغذیه و روان شناسی اساتید، دانشجویان و کارکنان اظهار کرد: با توجه به وجود کارشناسان و متخصصان برجسته واحد علوم و تحقیقات می توان در این حوزه ها نیز به ارائه خدمات متنوع پرداخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: