کد خبر: ۹۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>سلامت>در روزهای اخیر انتشار ناقص و جهت دار یک اظهارنظر غیررسمی از وزیر بهداشت توسط یک خبرگزاری زمینه‌ساز هجمه علیه دکتر سید حسن هاشمی شده است.
به گزارش شفا آنلاین،بعد از آنکه شماری از متخصصان رادیولوژی در مقابل ساختمان وزارت بهداشت در اعتراض به اعطای مجوز سونوگرافی واژینال به حدود 50 نفر فوق تخصص پریناتولوژی در کل کشور که وظیفه اصلی آن‌ها پایش سلامت جنین است اقدام به برگزاری تجمعی بدون مجوز کردند, انعکاس یک گفتگوی غیررسمی و آن هم ناقص توسط خبرنگار یک خبرگزاری درباره این موضوع زمینه ساز جوسازی های کاذب علیه وزیر بهداشت شده است.
 
کانال تلگرامی دیده‌بان رسانه‌ای دولت در ادامه نوشته اما ماجرا این است که بعد از پایان یک برنامه و در فاصله طی مسیر سالن محل برنامه تا خودرو، این خبرنگار همراه وزیر بهداشت می‌شود و سئوالی در خصوص تجمع اعتراضی رادیولوژیست‌ها می‌پرسد که این سئوال خارج از فضا و شرایط مصاحبه بوده است و وزیر هم برای روشن شدن ذهن آن خبرنگار به وی پاسخی برای اطلاع شخصی او و به عنوان یک موضع رسمی می‌دهد.  
 
طبق شنیده ها به نقل یکی از خبرنگاران حاضر در محل, سید حسن هاشمی در این گپ و گفت خودمانی اینگونه پاسخ گفته است:« مجوز سونوگرافی برای گروه فوق‌تخصصی پریناتولوژی و برای انجام سونوگرافی واژینال بوده که ناشی از ضرورت‌های اورژانس در سطح کشور بوده است. شما برای مورد اورژانسی خانمی باردار مثلا از اقوام درجه یک خودتان که نیازمند انجام سونوگرافی واژینال است ترجیح می دهید یک فوق تخصص زنان انجام دهد یا یک متخصص رادیولوژی؟ در دنیا هم معمول است که در صورت انجام سونوگرافی توسط متخصص مرد حتما یک پرستار یا مامای خانم هم در اتاق حضور یابد و من به شخصه در بیمارستانی در نیویورک هم شاهد انجام این نوع سونوگرافی توسط پرستاران بودم.»
 
اما این خبرنگار بدون اطلاع وزیر بهداشت این سخنان را با تیتری اغوا کننده و متنی به صورت ناقص، جهت دار و سانسور شده به این صورت منتشر می‌کند:« آیا شما اجازه می‌دهید خواهر و یا مادرتان را یک مرد سونوگرافی کند بنابراین این کار اصلاً شایسته نیست از آن طرف هم این خدمت را گروه‌های دیگر نیز می‌توانند انجام دهند مثلا در بازدیدی که از نیویورک داشتم پرستاران این کار را انجام می‌دادند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: