کد خبر: ۹۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 23
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل اهمیت نقش دارو و جلوگیری از به وجود آمدن تخلفات احتمالی، پیگیری نظارت ویژه بر عرضه دارو در داروخانه ها امری ضروری است.
به گزارش شفا آنلاین،عبدالرحمان رستمیان نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مسئولان ذیربط با تشدید نظارت‌ها در حوزه سلامت می‌توانند با متخلفاتی که با جان انسان‌ها بازی می‌کنند، طبق قانون و مقررات به صورت جدی و قاطع برخورد کنند.

وی افزود: هنگام تحویل دارو به بیمار، حضور مسئول فنی در داروخانه‌ الزامی است و بدون حضور مسئول فنی هیچگونه دارویی نباید به مراجعه کنندگان عرضه شود، به هین دلیل مراکزی که دارو توسط افرادی غیر مسئول و متخصص ارائه می‌شود، متخلف هستند و باید با آنها برخورد شود.

رستمیان اظهار داشت: طبق قانون، عرضه دارو از طرف هر شخصی به خود داروساز که تسلط بالایی بر بیماری‌ها و داروهای مورد استفاده بیماران دارد، تخلف است و باید با متخلفان به صورت قاطع و جدی برخورد کرد البته در موارد خاص مانند داروهای فاقد نسخه، ایرادی ندارد که از افراد متفرقه بهره گرفته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت اگر احساس می‌کند که مجازات تخلفات در حوزه پزشکی باز دارنده نبوده و نیازمند بازنگری است، می‌تواند به مجلس پیشنهاد به روز رسانی قوانین را بدهد و چنانچه قوانین از بازدارندگی لازم برخوردار هستند، لزوم اجرایی شدن آنها ضروری و حائز اهمیت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: