کد خبر: ۹۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>سلامت>نخستین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی امروز (جمعه ) با مشارکت 74 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد

 به گزارش شفا آنلاین،شرکت های خارجی در این نمایشگاه از کشورهای فرانسه ، عمان ، سوئد ، ترکیه ، فنلاند ، تایوان ، انگلستان و چین حاضر شده اند و تازه ترین تولیدات و تجهیزات خود را به معرض نمایش گذاشته اند .

سید مهدی هاشمی در حاشیه آئین افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی افزود: گشوده شدن درهای کشور و از بین رفتن تحریم ها نباید موجب آن شود تولید کنندگان در عرصه های مختلف اقتصادی و عمرانی ، نادیده گرفته شوند.

وی افزود : تولیدکنندگان داخلی با رویکرد صادراتی در این دوره باید تلاش مضاعفی داشته باشند و دولت و مجلس شورای اسلامی هم از آنها حمایت خواهد کرد.
هاشمی اضافه کرد : ایران پنجمین کشور در منطقه محسوب می شود که چنین نمایشگاهی را برگزار کرده و انتظار می رود برگزاری اینگونه نمایشگاه ها بستر مناسبی برای معرفی صادرات تولیدات داخلی باشد.

وی اظهار امیدواری کرد : چنین نمایشگاه هایی که توانمندی های بخش خصوصی و دولتی را به نمایش گذاشته شده ، ارتقا پیدا کند.

به گفته هاشمی ، فاصله زیادی تا استاندارد جهانی در زمینه تخت های بیمارستانی به خصوص در بیمارستان های تخصصی ، از جمله بیمارستان های سوانح سوختگی وجود دارد.
وی تجهیز و ساخت بیمارستان های جدید را نیاز کنونی کشور دانست و گفت : فعالیت در این بخش بستری برای اشتغال و مانع از خروج ارز خواهد شد .

به گفته رئیس کمیسیون عمران مچلس ، کمتر از 10 درصد بودجه عمرانی کشور برای فعالیت های درمانی اختصاص دارد و از سوی دیگر تکمیل پروژه های نیمه تمام در این بخش به پنج میلیون میلیارد ریال ( 500 هزار میلیارد تومان) نیاز دارد.

هاشمی گفت : براساس تاکیدات قانونی پروژه های نیمه کاره و همچنین جدید به بخش خصوصی واگذار می شود و تا 9 میلیون و 200 هزار میلیارد ریال (920 هزار میلیارد تومان ) نقدینگی به سمت فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی هدایت می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: