کد خبر: ۹۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 08
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با شفا آنلاین مطرح کرد:
شفا آنلاین- سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: بی تردید برجام به پشتوانه ایستادگی رهبری و مردم وبااهدافی که پیش بینی می کردیم محقق شد. اما باید توجه داشت که برجام کاری برای تحرک کشور انجام نمی دهد و این ما هستیم که در راستای برداشتن موانع باید کارها را انجام دهیم.
عبدالرضا مصری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: برجام با آن اهدافی که پیش بینی می کردیم به لطف خدا محقق شد؛ گذشته از این که در ماهیت چه دادیم و چه گرفتیم اما در نهایت آنچه که باید صورت می گرفت تا امروز محقق شده و امیدواریم برای انجام فعالیت های اقتصادی کشور نیز یک محل گشایش جدی باشد.

 وی ادامه داد: قدر مسلم اثر برجام در مراودات بانکی و تسهیل کردن مراودات بانکی موثر است و گشایشی ایجاد می کند.

مصری اظهارکرد: همچنین دیگر لازم نیست شرکت های ما از طریق واسطه ها خرید یا فروش انجام دهند. بلکه می توانند به طور مستقیم با شرکت های مختلف دنیا به آسانی تجارت کنند که همه این مسائل گشایش است.

وی همچنین افزود: اگر فکر کنیم که خود برجام به عنوان این که برجام است درکشور تحرک ایجاد می کند باید بپذیریم در واقع کاری انجام نمی دهد. زیرا در حقیقت ما هستیم که باید کارها را انجام دهیم تا برخی از موانع برداشته شود. حال آن که این امر یک همت عمومی و عزم انقلابی می خواهد تا انشالله بتوانیم حالا که برخی از محدودیت ها برداشته شده توان مان را برای استفاده از این ظرفیت ها  مضاعف کنیم و بیشتر به فکر صادرات خدمات و محصولات ایرانی به اقصی نقاط دنیا باشیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در ادامه گفتگو با شفاآنلاین تصریح کرد: نه این که برجام خدایی نخواسته باعث شود فضای وارداتی دوباره در کشور شکل بگیرد؛زیرا ما در امر بهداشت و درمان و به ویژه در امر دارو به دلیل این محدودیت ها و محرومیت هایی که طی سال های گذشته داشتیم توفیقات بزرگی در تولید و تأمین دارو در داخل کشور داشتیم.آنهم با هزینه هایی به مراتب پائین تر از کشوهای اروپایی و امریکایی.

وی تأکید کرد: حال آن که امروزنباید خدای نخواسته درها را برای ورود محصولات مختلف کشورهای خارجی به طور جدی باز بگذاریم که بی شک ضربه های مهلکی  به صنعت  کشور وارد کنیم.

وی افزود:به نظرمیرسد عده ای برای منافع شان، عرصه را بر تولید داخلی تنگ می کنند که باید دراین باره همه هوشیار باشند.
به گفته دکتر مصری، برجام می تواند هم باعث گشایش باشد و هم موجب خرابی.که التبه این امر بستگی دارد افرادی که در صحنه های مختلف فعالیت ها قرار دارند چه نگاهی به کشور دارند.

مصری خاطرنشان کرد: اگر نگاه سودجویانه و موقت باشد به طور قطع سیر واردات شروع خواهد شد و این اندک صنعتی هم که در داخل داریم گرفتار واردات بی رویه خواهد شد.

وی ادامه داد: حال افرادی که نگاه وسیع تری دارند از فضایی که آماده شده برای وارد کردن ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژی های جدید استفاده  کرده و  آن تولیدی را که دارند نیز تقویت می کنند و چون تحریم ها برداشته شده نیز سعی می کنند بازارهای جدیدی را برای صادرات ایجاد نمایند.

مصری اظهار کرد: امروز بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت های دارویی کشور به طور کامل می توانند در بحث کیفیت و قیمت با بسیاری از کشورهای دنیا رقابت کنند که امیدواریم این رقابت پیش آید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: