کد خبر: ۹۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین از آغاز نخستین ماموریت طولانی و سکونت بلند مدت انسان در ایستگاه بین المللی فضائی ، اندکی بیش از 15 سال سپری شده و طی این مدت ماموریت های مختلفی در این مرکز انجام شده است . در این گزارش تصویری به برگزیده ترین تصاویر این ایستگاه می پردازیم .
به گزارش شفا آنلاین،روز دوم نوامبر سال 2000 میلادی ، نقطه عطفی در فعالیت ها و پژوهش های بشری در فضا محسوب می شود .

ایستگاه بین المللی فضائی همواره دارای میهمانانی بوده که برای ماموریت های کوتاه و بلند خود به این محل اعزام می شدند و در این سال ها تصاویر متعددی از فعالیت های فضانوردان و مناظری حیرت آور از کره زمین دریافت شد .

 در این روز تاریخی ؛ راکت فضاپیمای سرنشین دار سویوز که به سازمان فضائی روسیه تعلق داشت ، یوری گیدزنکو و هموطن وی سرگئی کریکالیف را به همراه ویلیام شفرد فضانورد سازمان فضائی ناسا به عنوان نخستین گروه از فضانوردانی که در ماموریتی طولانی در ایستگاه فظائی بین المللی اقامت داشتند را به محل ماموریتشان منتقل کرد . این ماموریت که با عنوان  Expedition 1 شناخته می شود به مدت 136 روز ادامه داشته و این فضانوردان در ماه مارچ سال 2001 میلادی به زمین بازگشتند . این ماموریت ، نقطه آغاز سکونت انسان در فضا محسوب می شود .


طی این مدت زمان طولانی ، ایستگاه بین المللی فضائی همواره دارای میهمانانی بوده که برای ماموریت های کوتاه و بلند خود به این محل اعزام می شدند . در این سال ها تصاویر متعددی از فعالیت های فضانوردان و مناظری حیرت آور از کره زمین دریافت شد که در این گزارش تصویری شاهد بهترین آن ها به انتخاب بخش علوم فضائی  خبرگزاری روسیه هستیم .



tass


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: