کد خبر: ۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان نظام پزشکی از پیشنهاد این سازمان برای افزایش تعرفه‌های پزشکی سال آینده خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا زالی در حاشیه چهارمین همایش خود مراقبتی که صبح امروز در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد، درباره آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال 95 گفت: در سال‌های گذشته تعرفه‌های پزشکی زمانی تعیین می‌شد که بودجه بسته می‌شد. امسال با هماهنگی وزارت بهداشت و شورای عالی نظام پزشکی کمیته تعرفه‌ای تشکیل شد که تعرفه‌ها را آخر آذر ماه امسال تحویل داد تا دیگر جایی برای بهانه جویی نباشد.

وی همچنین از افزایش تعرفه‌ها خبر داد و افزود: این تعرفه‌ها هشت آیتم متفاوت دارد. در حال حاضر نیز منتظر جلسه رسمی شورای عالی بیمه و کارشناسی این تعرفه‌ها هستیم.

در ادامه، زالی با بیان اینکه طب عمومی در سال‌های اخیر تغییر کرده است و مردم باید به آن باور داشته باشند، ادامه داد: لازم نیست برای هر مشکلی به متخصص مراجعه کنند. آنها در گام‌های آغازین بیماری به متخصص مراجعه می‌کنند، در حالی که پزشک عمومی نگاه جامع تری دارد و بهتر می‌تواند کمک کند.

وی افزود: ما در جامعه باید الگوهای خطر را شناسایی و متناسب با وضعیت بومی کشور برای آن برنامه ریزی کنیم. مثلا اگر یک پکیج غذایی مطلوب برای سیستان و بلوچستان در نظر می‌گیریم، برای استان گلستان باید یک سبد غذایی دیگر با توجه به وضعیت منطقه در نظر بگیرند.

پوکی استخوان در زنان ایرانی بیداد می‌کند

رییس سازمان نظام پزشکی، با بیان اینکه پوکی استخوان در زنان ایرانی بیداد می‌کند، توجه به عوامل خطر مثل آلاینده ها، حوادث، سرطان، فشارخون، دیابت و .. را ضروری دانست واظهار کرد: درمان پوکی استخوان در 60سالگی سخت است. اگر دختران جوان را به فعالیت کافی و ورزش تشویق کنیم در آینده کم تر دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین به تاثیر سرمایه گذاری بر آموزش سلامت در کاهش مشکلات حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که در حوزه آموزش و پیشگیری در سال‌های اخیر انجام شد تاثیرات زیادی داشت. زمانی گواتر در ایران بیداد می‌کرد اما با غنی سازی نمک با، ید حل شد. در بحث تالاسمی هم موفقیت‌های بزرگی داشتیم. مثل مشاوره قبل از ازدواج که توانست آمار این بیماری را کاهش دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: