کد خبر: ۹۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>متخصص طب سنتی ایران گفت: 80 درصد از افراد جامعه به خاطر دغدغه ها و مشغله های زندگی دچار استرس و اضطراب هستند.

 به گزارش شفا آنلاین،مهدی برهانی سه شنبه شب در کارگاه مزاج شناسی زناشویی در فرهنگسرای المهدی (عج) کاشان اظهارکرد: استرس اقتصادی بیشترین آمار را در این خصوص به خود اختصاص داده است.
وی اهتمام به تغذیه سالم و اعتدال مزاج (پیشگیری از بیماری جسمی)، سلامت روان و خالی بودن از اضطراب (پیشگیری از بیماری روانی) و امور معنوی برای تامین سلامت را مهم دانست و افزود: با حفظ سلامت کامل جسمی و روحی می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد، بنابراین برای اینکه بتوانیم زندگی خوبی را برای خود رقم بزنیم باید سلامت بدنی و تغذیه سالم داشته باشیم.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان، هوا، طعام و نوشیدنی ها، حرکت و سکون بدنی، خواب و بیداری، احتباس و استفراغ و حرکت و سکون روح یا اعراض نفسانی را 6 اصل ضروری سلامت برشمرد و خاطرنشان کرد: حفظ سلامتی، داشتن هضم درست و دفع درست و کامل است.
برهانی، عوارض پرخوری را زیاد شدن کار معده و درپی آن ضعیف شدن این عضو عنوان کرد و گفت: در پرخوری حتی در صورت سالم بودن معده، غذا به درستی هضم نمی شود.
وی افزود: در هر جریان هضمی، تولید سم ناشی از مواد هضم نشده و کار سلول ها افزایش می یابد و همچنین به اعضای مجاور بخصوص قلب و ریه فشار وارد می شود.
به گفته وی از دیگر عوارض پرخوری این است که سبب کندی و سستی فعالیت های مغزی می شود و سه عضو رئیسه بدن یعنی مغز، کبد و قلب و به دنبال آن همه بدن را درگیر می کند و اختلافات زناشویی زمانی ایجاد می شود که مزاج درستی نداشته باشیم.
متخصص طب سنتی ایران، مزاج گرم و تر، گرم و خشک، سرد و تر و سرد و خشک را به عنوان مزاج چهارگانه نام برد و خصوصیت فرد گرم و تر را فردی شجاع، اهل ریسک، خوش مشرب، اجتماعی و فردی که دیر عصبانی می شود، دیر هم آرام می شود، عنوان کرد.
برهانی، زود عصبانی شدن و زود هم آرام شدن، تند و تیزی و بی قرار بودن را از خصوصیت افراد صفراوی یا مزاج گرم و خشک ذکر کرد و گفت: افراد بلغمی با مزاج سرد و تر نیز منزوی، آرام، دارای ضعف حافظه و معمولا حواس پرت، بی خیال و انعطاف پذیر، چاق، پوست بدن سفید رنگ و خواب سنگین هستند.
وی تصریح کرد: افرادی که دارای مزاج سرد و خشک هستند همه سو نگر، منطقی، محافظه کار و توان ریسک ندارند و به عنوان درگیرترین مزاج جامعه محسوب می شوند.
کارگاه مزاج شناسی زناشویی ویژه زوج های جوان از سلسله کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی با برگزاری مسابقه بین زوجین و پرسش و پاسخ همراه بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: