کد خبر: ۹۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۴ - 2016January 20
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>کاملا طبیعی است که کتاب‌ها و برنامه‌های خاص کاهش وزن فقط نظر عده‌ای از افراد را به خود جلب کنند. برنامه‌های مختلف ممکن است برای عده‌ای عملکرد بهتری داشته باشند و یافتن آنچه برای شما بهترین است، یک گزینه شخصی است.
به گزارش شفا آنلاین،  اینکه شما چه خصوصیاتی داشته باشید و نظرتان در مورد آشپزی چه باشد، در هر حال می‌توانید یک برنامه غذایی پیدا کنید که با آن راحت باشید. ما در اینجا 5 نوع رژیم غذایی متفاوت را برای کاهش وزن معرفی خواهیم کرد که در عین حال، پایبندی به رژیم غذایی مناسب بیماران مبتلا به دیابت را هم امکان‌پذیر می‌کنند.


       برای بیماران مبتلا به دیابت، موفقیت در کاهش وزن، نه‌تنها بوسیله مقیاس‌های مخصوص اندازه‌گیری می‌شود، بلکه با چگونگی کنترل قند خون هم مشخص می‌شود.

پزشکان معتقدند، این بیماران اگر وزن خود را کاهش دهند، می‌توانند وضعیت دیابت خود را بهبود داده یا روند آن را معکوس کنند. در تحقیقات مشخص شده، زمانی که بیماران 7 درصد وزن بدن خود را از دست بدهند، حساسیت انسولین در آنها تا 57 درصد افزایش می‌یابد. این روند بهتر از آن است که برای کنترل دیابت، 2 دارو و با حداکثر دوز دریافت کنند.

رژیم غذایی پالئو
       اگر بخواهیم یک توصیف کلی از این رژیم غذایی داشته باشیم، می‌توان گفت: «رژیم غذایی پالئو Paleo، در اصل به معنای طرفداری واقعی از کل مواد غذایی در ناب‌ترین و خالص‌ترین شکل آن است.» یکی از طرفداران این رژیم غذایی که خود مبتلا به دیابت نوع 1 است، معتقد است: «غذا چیزی بیشتر از سوخت است. ترکیبات غذا اطلاعاتی را برای ژن‌های ما فراهم می‌آورد و باعث می‌شود آنها خاموش یا روشن شوند. به این ترتیب، یا سلامتی را تحریک می‌کنند یا بیماری را.» مصرف مواد مغذی موجود در غذاهای کامل که حاوی حداقل مقدار از ضد مواد مغذی‌ها هستند، به ژن‌های ما کمک می‌کند تا از سلامت مطلوب برخوردار شویم. رژیم غذایی به سبک پالئو به طور کلی غلات، محصولات لبنی، حبوبات، سیب‌زمینی، قندها و روغن‌های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده را حذف می‌کند.

       در مطالعات مختلف دیده شده، این نوع رژیم غذایی در مقایسه با رژیم غذایی استاندارد افراد دیابتی نوع 2، به ازای هر کالری، بیشتر سیر کننده است. همچنین باعث کاهش وزن قابل توجهی شده، کنترل بهتری از قند خون ارایه می‌دهد، سطح کلسترول را پائین می‌آورد و فشار خون دیاستولیک را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، بهبود معنی‌داری در هموگلوبین A1C، مشکلات دستگاه عصبی، کلیه‌ها و قند خون روز به روز بیماران قابل مشاهده خواهد بود.

       در این نوع رژیم غذایی، که توصیه می‌شود غذاهای ممنوع به تدریج در روند آن حذف شوند، بر مصرف میوه، سبزیجات، آجیل، دانه‌ها، روغن‌های مفید (مانند زیتون و نارگیل) و پروتئین‌های با کیفیت بالا مانند گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، و ماهی کم‌جیوه غنی از اسیدهای چرب امگا 3، مانند ماهی قزل‌آلا تاکید می‌شود.

مراقبین وزن
       فرض این برنامه، یادگیری چگونگی مدیریت تصمیم‌های واقعی در مورد مواد غذایی در شرایط واقعی زندگی است. در واقع، ساختار این برنامه مانند یک میز با چهار پایه است و هر پایه آن، یعنی غذا، تغییر رفتار، فعالیت و حمایت، برای موفقیت آن الزامی هستند. یک برنامه دو هفته‌ای «شروع آسان» به شما کمک می‌کند تا درست غذا بخورید و وزن کم کنید، بدون آنکه به دنبال کالری غذاها باشید. جلسات مشاوره‌ای، همراه با ابزار گسترده آنلاین و تلفن‌های هوشمند، به شما کمک می‌کند تا راه خود را در این برنامه ادامه دهید. عضویت در این برنامه، به‌طور متوسط کمتر از 10 دلار در هفته هزینه دارد.

       لازم به ذکر است، این برنامه، اختصاصی افراد مبتلا به دیابت نیست، اما براساس اصول اولیه یک سبک زندگی سالم بنا شده است. با کمک تیم مراقب سلامت خود، برنامه کلی می‌تواند با نیازهای شخصی شما تطبیق پیدا کند.

       برنامه «شروع آسان»، در برگیرنده 2 هفته ایده‌ها و دستور پخت غذاهای ساده، با عکس آنها است. همراه با آنها، فهرست خرید رضایت‌بخش از غذاهای روزانه فرستاده می‌شود که پرخوری را تحریک نمی‌کنند. پس از پایان دو هفته نخست، می‌توانید انتخاب کنید که به برنامه PointsPlus انتقال یابید. غذاهایی که در این برنامه برآنها تاکید می‌شود، عبارتند از سبزیجات غیرنشاسته‌ای، پروتئین بدون چربی، غلات کامل، و افزایش‌دهنده‌های طعم مانند ماست یونانی بدون چربی و ساده، ادویه خشک شده، سبزی‌های تازه، و سس سویای کم‌نمک.Medical News Today

   

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: