کد خبر: ۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۴ - 2016January 19
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در جذب نیروهای پرستاری ناتوان است، گفت: پرداخت حقوق مناسب و ایجاد جذابیت در رشته پرستاری مانع از کمبود پرستار در کشور خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین : محمد شریفی‌مقدم  در مورد موضوع کمبود پرستار اظهار داشت: معاون پرستاری وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده که اگر شما پرستار بیکار می‌شناسید به ما معرفی کنید تا برایشان کار مهیا کنیم چرا که کمبود پرستار در کشور وجود دارد. وزیر بهداشت نیز گفته اگر کمبود پرستار نداریم چرا بخش خصوصی با مشکل مواجه است.

وی افزود: ما بارها اعلام کردیم که پرستاری یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور بوده و این قشر از افراد جامعه با بیماران مواجه هستند و فعالیتشان با کارمندانی همچون کارمندان بانک متفاوت است و اگر می‌خواهیم این افراد جذب کار شوند باید شرایط متفاوت برایشان حاصل شود.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در جذب نیروهای پرستاری ناتوان است، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته موفق به ایجاد جذابیت در حرفه پرستاری توجه شده و وزارت بهداشت نیز باید این موضوع را برطرف سازد.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه شاید در کشور کمبود پرستار داشته باشیم ولی مشکل کمبود نیست و در اکثر نقاط کشور به جز تهران با کمبود پرستار مواجه نیستیم به طوری که در شیراز نیروی مازاد پرستاری وجود دارد و امکان جذب آنها نیست.

وی افزود: چند روز پیش مطلع شدیم که در یاسوج پرستار شرکتی چند ماه است که حقوق نگرفته پس اگر بخواهیم جذب پرستار افزایش یابد یا به عبارتی با این کمبودها مواجه نشویم باید به شرایط کاری پرستاران توجه شود. چطور یک پرستار با کار سخت می‌تواند سه ماه حقوق دریافت نکند. مشخص است که این فرد چاره‌‌ای جز ترک این حرفه ندارد.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری افزود: پرستاران شرکتی حدود 600 تا یک میلیون و 500 تومان حقوق دریافت می‌کنند که کارفرما می‌تواند طبق قانون کار آن را پرداخت کند. بر همین اساس ما پیشنهاد داده‌ایم که یک حقوق مناسب به پرستاران ارائه شود که به طور مثال این افراد از کرمان و اهواز راغب به مهاجرت شده و به حرفه پرستاری در سایر استانها بپردازند.

شریفی‌مقدم اظهار داشت: در صورتی که یک حقوق به همره اجاره پانسیون یا محل سکونت را به پرستار دهند مشکل کمبود پرستار رفع می‌شود.

وی به کمبود پرستار در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: سهامداران بیمارستان‌های خصوصی ماهانه صدها میلیون تومان درآمد دارند چرا بخش اندکی از این درآمد را به پرداخت حقوق پرستار اختصاص نمی‌دهند. مشخص است که آنها به دنبال تأمین نیروهای ارزان هستند ولی پرستاری نمی‌تواند این شرایط را تحمل کند.فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: